Zajárnyékoló fal és zajcsökkentett aszfalt – közmeghallgatást tartottak a tervezett déli Tisza-híddal kapcsolatban
Pénteken megtartották a közmeghallgatást a tervezett déli híd környezetvédelmi engedélyének módosításáról. Az érintett terület főleg a hídra, és fel-, lehajtóira vonatkozott, de bemutatták a teljes projektet, és hozzá is lehetett szólni – írja a CM365 – Magyar Kerékpárosklub Szeged a közösségi oldalán.
A szegedi klub szerint a várakozásoknak megfelelően elég kevesen mentek el a délelőtti munkaidőre meghirdetett eseményre. Azt írják, hogy a minisztérium és a tervező is felvázolta, hol tart a beruházás tervezése, mit terveznek, és bemutatták hatástanulmány néhány adatát is. Elmondták, hogy az új híd forgalmi volumenváltozást nem okoz, csak átrendezi a mostani forgalomlefolyást.
ZAJÁRNYÉKOLÓ FALAT ÉPÍTENÉNEK ÉS ZAJCSÖKKENTETT ASZFALTOT
A beszámoló szerint a tervek szerint Újszegeden a Csanádi utcánál zajárnyékoló falat építenek, Bécsi krt-nál zajcsökkentett aszfaltot alkalmaznak, és nyílászárócsere lenne. A kerékpáros klub szerint nem feladat a városi koncepcióknak megfelelő kialakítás, ezért, mint írják “figyelmen kívül hagyják a szegediek elképzelését a jövőjükről, a közösségi közlekedés, gyaloglás, bringázás előnyben részesítéséről például”, hiszen erősen autóközpontú lenne a hídhoz kapcsolódó úthálózat.
SEMMI SINCS KŐBE VÉSVE
Azt is kiemelték, hogy voltak egyeztetések az vízügyi igazgatósággal, MÁV-val, önkormányzati kezelővel, mindenkivel. A sugárutaknál viszont a villamosokat segítő lámpaprogram lesz, és lesz még két fasor a Bécsi krt-on, meg parkolók. Megtudtuk azt is, hogy még semmi nincs kőbe vésve, várják a kérdéseket, kéréseket, jelzéseket ITT a projekt honlapján, és válaszolnak is a felvetésekre. A kerékpárosklub egyébként korábban kifogásolt egy pár dolgot, amiket láttak az illetékesek, és elvileg javítani fogják.
ALSÓVÁROSBÓL ÚJSZEGEDRE
A híd egyébként a tervek szerint egy folytatólagos többtámaszú, kétfőtartós, alsópályás, ívelt alakú egyedi rácsos tartó lenne. A közúti híd azon túl, hogy 2×2 forgalmi sávot vezetne át, számos egyéb egyedi többletfunkcióval is rendelkezik majd. A hídon kilátópont, közösségi terek és nem utolsó sorban széles gyalogos járdák és kétirányú kerékpáros átvezetés is helyet kapott a tervekben. Az északi rácsos tartó felső övén kialakított lépcsősoron közelíthető meg majd a kilátópont, mely az útpálya szintjétől 12 m-es magasságból biztosít egyedülálló panorámát a belvárosra. A Tisza két partján található ártéri erdők zöldje függőleges és vízszintes zöldfelületek formájában jelenik majd meg a hídon.
A korábbi közmeghallgatásról itt írtunk: