Smart Szeged

Aki sokat markol, keveset fog! – a szegedi déli Tisza -hídra már kilátót is terveztek zöld fallal! – közmeghallgatáson jártunk, összegyűjtöttük a szegedi híd elmúlt két évét

A Szeged365 család a lehető legrészletesebben tájékoztatva volt eddig is a harmadik, azaz a szegedi déli Tisza-híddal kapcsolatban. 2 éve folyamatosan ott vagyunk a tárgyalásokon, minden fontos információról kérdezünk, és hozzuk Nektek. Tegnap este a közmeghallgatáson jártunk, ahol az egyik legfontosabb mondtat a tervező, FŐMTERV Zrt részéről szerintünk elhangzott: “Aki sokat markol, keveset fog!” A megjelent lakosok is felszólaltak, és abban mindenki egyetértett: Szegednek kell a híd, és ne legyen politikai adok-kapok áldozata…sokadjára.

Nagy Sándor Szeged városfejlesztési alpolgármestere a közmeghallgatáson elmondta, hogy mi a szegedi Déli Tisza-híd kronológiája, majd Mihálffy Béla szót kért és elmondta, hogy a felsorolásból “véletlen” kimaradt a 2002-2010-es rész. Végül abban mindenki egyetértett: a várossal összefogva meg kell építeni a hidat, és ezért mindenki meg fog tenni mindent.

Mi 2 éve folyamatosan beszámoltunk elsőkézből az eseményekről, így ezt most meg is mutatjuk Nektek. Kezdjük azzal, amikor Gyopáros Alpár 2020-ban exkluzív interjút adott a Szeged365-nek: “…meg fog épülni…”

Természetesen azonnal utcára is mentünk (nem-nem tüntetni), és megkérdeztünk Titeket szegedieket, mi a véleményetek a hídról. Egyértelmű lett a népítélet: a szegediek már eléggé szkeptikusak voltak a szegedi híddal kapcsolatban:

A Szeged365 family nem felejt, hiszen minden cikkünk visszaolvasható, így kapunk kerek képet a szegedi déli Tisza-híddal kapcsolatban is. Természetesen a látványterveket is elsőként hoztuk Nektek, a Szeged365 család tagjainak:

A következő fontos hírre 2020. december 27-ig vártunk: “Jöhet a harmadik híd Szegedre? Hetvennégy újabb közútfejlesztés tervezése veheti kezdetét Magyarországon. A kormány ugyanis 82 milliárd forintot biztosít kiemelt társadalmi igényeken alapuló újabb gyorsforgalmi, főúti, települési elkerülő, csomóponti és hídfejlesztések előkészítésére – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium” Itt van a teljes cikk:

A következő év márciusában már a humor sem kerülte el a szegedi déli Tisza-híd híreit. Míg Palkovics László azt nyilatkozta, hogy a híd amellett, hogy jelentős mértékben javítja majd a város élhetőségét, országos jelentőségű is lesz, egy újabb fontos átkelőhelyet biztosítva a folyón, addig Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármesterünk egy mémet posztolt közösségi oldalára:

Ebben a hónapban egy másik fontos hírről is írtunk, ami ugyancsak érintette a híd sorsának alakulását: Nemesi Pál kormánybiztosként (Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna) megbeszélésre hívta Botka László szegedi polgármestert, aki azonnal igent is mondott.

Ezután elindultak az egyezetések, Nemesi Pál kormánybiztos összehívta az Innovációs és Technológiai Minisztérium illetékes munkatársait Budapesten. Ez a tárgyalás a megvalósíthatósági tanulmányterv elkészülte előtt történt meg, így pont időben történtek sorsdöntő változtatások: ütemezett megvalósítás (a címben is szereplő magyar közmondásra utalva) segíti a projekt elkezdését, és a költségek kordában tartását. A munka közben egyre több téves információ is napvilágot látott, ezért cikkeinkben tisztáztuk ezeket a kérdéseket is. Itt írtunk elsőként erről:

Ezután még több kérdést kaptunk tőletek, ezekre a kérdésekre is megkerestük a választ:

A szegedi déli Tisza-híddal kapcsolatban kiemelten fontos állomás volt, amikor Nemesi Pál összehívta a fontos kormány és városi szereplőket egy szakmai konferenciára, erről több alkalommal is írtunk, Nagy Sándor alpolgármester is elismerően nyilatkozott a Szeged365-nek:

Még a 2021-es évben el is készült az új instrukciók alapján a megvalósíthatósági tanulmányterv: ütemezett tervet készítettek, amelynek első ütemében készül el a 2×2 sávos közúti híd, széles kerékpárúttal és gyalogos járdával, közben ebben az ütemben készül el a híd alappillérei, ami alkalmasak a későbbiek során a vasúti híd fogadására is. Így előkészítik a második ütemet, ami a vasúti híd lesz, és a vasúti nyomvonal megújítása és átépítése az újszegedi oldalon, egészen Makóig. A megvaltanról itt számoltunk be nektek részletesen:

A híddal kapcsolatban mi már kvázi megtartottuk több, mint egy éve a lakossági közmeghallgatást, hiszen annyi kérdést kaptunk tőletek, hogy elindítottunk egy kommunikációs csatornát. Ti bennünket kérdeztetek, mi pedig a legilletékesebb személyektől kérdeztünk. Erről az egyik cikket most mutatjuk is Nektek:

2022-ben szerencsére felgyorsultak az események, az előkészületek jónak bizonyultak és végre olyan fázisba érkezett a szegedi déli Tisza-híd projekt ameddig még sosem sikerült jutnia. Nyertest hirdettek az engedélyes és kiviteli tervekkel kapcsolatban. Minden részletről itt beszámoltunk Nektek:

A FŐMTERV el is kezdte a munkát terepi szinten is, profi módon mindenkit egy asztalhoz ültettek és elindult az építés előtti utolsó tervezési munka. A szakmai konferencia után mindenki nyilatkozott a Szeged365-nek: Nemesi Pál (itt már mint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Építésgazdasági kollégiumának társelnöke), Mihálffy Béla a térség országgyűlési képviselője, Bányai Gábor a DAGFZ kormánybiztosa, és Nagy Sándor Szeged városfejlesztési alpolgármestere. Itt tudod megnézni az összes nyilatkozatot:

A tegnap esti közmeghallgatás bemutatott sok mindent, pl az új látványterveket, lehajtókat, csatlakozásokat. A legfontosabb mondat pedig az volt: “Aki sokat markol, keveset fog!”. A közmeghallgatáson Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese és Németh Tamás, a FŐMTERV Zrt. híd- és szerkezettervezési irodavezető tartott előadást, ahol mi is ott voltunk.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb