Fél Európa a BYD beruházást akarta, Magyarország és Szeged megszerezte – az egyik brüsszeli lap szerint így viszont már „nem jó ötlet”
A franciák és a németek is küzdöttek a BYD első európai gyáráért, ám most, hogy Magyarországra, azon belül is Szegedre kerül, az EUObserver már arról ír, hogy nem annyira jó ötlet, mert veszélyezteti az uniós piacot.
Miért nem jó ötlet egy kínai autóakkumulátor-gyár Magyarországon – ezzel a címmel jelent meg hosszú elemzés a brüsszeli EUObserveren. A cikk a Teslát is megelőző BYD első európai üzemének hátterét foglalja össze, ám negatív megközelítésből, ami különösen érdekes azt követően, hogy a gigaberuházást olyan országok is szerették volna megszerezni, mint Franciaország, Németország és Spanyolország.
A BYD-GYÁR LÉTESÍTÉSE VESZÉLYES PRECEDENST TEREMTENE
Szerintük most, hogy Szegeden épül fel a gyár, már nem annyira jó ötlet, sőt, veszélyes. Megan Khoo kiemelte, hogy a BYD-t szellemi tulajdonjogok megsértése, adatbiztonság és gazdasági kémkedés miatt vizsgálják, azzal vádolva, hogy terveket másolt a már ismert autógyártóktól. A szerző szerint a kínai céget számos kritika érte a minőségellenőrzési és biztonsági problémákról, a környezetbarát etika hiányáról és a megkérdőjelezhető munkaügyi gyakorlatokról.
Megjegyzi azt is, hogy az Európai Unió tagállamainak nem Kínára, hanem az uniós piacokat elárasztó kínai járművek elleni vámokra kellene összpontosítaniuk. Khoo úgy véli, a BYD-gyár létesítése veszélyes precedenst teremtene, mert lehetővé tenné, hogy a kínai vállalkozás az EU-n belül is túlszárnyalja az uniós cégek termelését – emelte ki az oldalra hivatkozva a Mandiner.