Smart Szeged

Három éven belül megkezdené az autógyártást a BYD Szegeden

Mint megírtuk, zajlanak a régészeti feltárások a BYD gyár területén Szegeden, a lőszermentesítést már el is végezték. Most maga a vállalat is megszólalt, mint közleményükben írják, a gyár a termelést három éven belül kezdené meg Szegeden. 

A BYD szegedi gyárépítésének első szakasza kezdődött el január 30-án a hivatalos előszerződés aláírásával – derül ki a kínai autógyártó csütörtöki közleményéből, amely szerint az üzemben a BYD új energiákkal hajtott járművei – tehát elektromos autók – készülnek majd kifejezetten az európai piacra. A tájékoztatás szerint a gyár a termelést három éven belül kezdi meg Szegeden – írja a VG.

A SZEGEDI LESZ AZ ELSŐ KÍNAI TULAJDONÚ SZEMÉLYAUTÓ-GYÁR EURÓPÁBAN

A közlemény szerint a BYD szegedi gyára lesz az első kínai tulajdonú személyautó-gyár Európában. Az autógyártó számára az üzem különös jelentőségét az adja, hogy az megerősíti a márka elektromos járműveinek európai piaci jelenlétét. A cég személyautói 2022-ben mutatkoztak be Európában, azóta már 250 telephely nyílt 19 európai országban. A gyártó jelenleg hat modellt – BYD Tang, BYD HAN, BYD Atto 3, BYD Dolphin, BYD Seal és BYD Seal U – kínál a kontinensen három méretkategóriában,  kifejezetten az európai ízlésre szabva. A tervekben két új modell idei bevezetése is szerepel.

KÖZÖS CÉL, HOGY MIELŐBB FELÉPÜLJÖN A GYÁR

Az előszerződés ünnepélyes aláírását január 30-án ejtették meg, ahol jelen volt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Vang Csuan-fu a BYD elnöke is, míg Szeged városát Botka László és Mihálffy Béla képviselte, de megjelent Gong Tao, Kína magyarországi nagykövete is. Akkor Botka László azt mondta, hogy “közös a célunk, az, hogy minél hamarabb megépüljön a gyár, és elkezdjen termelni. Szeged vállalta azt is, hogy jelentős infrastruktúra-fejlesztést is vállal. A lőszermentesítést elvégeztük, zajlik a régészeti feltárás. Minden vállalásunkat pontosan, határidőre elkészítettük.”

ÉVES SZINTEN 200 EZER JÁRMŰVET ÁLLÍTANÁNAK ELŐ

A GDP-ben is jól kimutatható értéket jelenthet a kínai elektromosautó-gyártó üzeme, amely – ha a terveknek megfelelően 2025 második felére felépül – éves szinten 200 ezer járművet állíthat elő Szegeden. A szakértők szerint a beruházás azért is fontos, mert az iparág a jövőben megkerülhetetlen lesz, és az elektromobilitásra való áttérés folyamata immár megállíthatatlan és visszafordíthatatlan. Erről itt írtunk:

A helyszín pedig így fest most:

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb