Úgy tűnik, nem igazán váltak be a leselejtezett trolik Szegeden, július elején visszakerülnek a fővárosba: de azért még egy utolsó kört mentek velük
Tavaly döntött úgy a Szegedi Közlekedési Társaság, hogy a Škoda 15Tr trolijai mellé tartalékjárműnek bérel hat Ikarus 280.94 GVM-et a BKV-tól, és ezeket veti be, ha „baj van”. Úgy tűnik, nem jól szolgáltak a járművek, ugyanis visszakerülnek a fővárosba.
Azért volt szükség erre az átmeneti megoldásra, mert a Zöld Busz Programban megnyert négy SOR troli az eredeti határidőre nem érkezett meg Szegedre. Kocsiszám szerint a 215-ös, a 223-as, a 224-es, a 226-os, a 245-ös és a 268-as trolit bérelte a BKV-tól az SZKT; futásalapú elszámolással, azaz annak megfelelően fizettek bérleti díjat, ahány kilométert használták a GVM-eket.
Kiderült, jól bérelt az SZKT, ugyanis a trolik nem igazán váltak be, főleg a telephelyen pihentek, azaz sokat nem futottak. Információink szerint július elején vissza is viszik a GVM-eket a fővárosba. Sőt, felröppent olyan pletyka is egy fórumon, hogy még az is lehet, nem mennek sehova a járművek, Szegeden selejtezik azokat.
Épp ezért, az Ikarus Tours nevet viselő, Facebook-csoport Schmidt L. Valentin vezetésével fotós menetet szervezett június 23-ára a megmaradt egyetlen üzemképes Ikarus GVM-mel, a 245-össel. A 10-es vonal önálló szakaszát leszámítva a résztvevők végigutazták, végigfotózták az egész hálózatot. A menet azt is jelentette, múlt hét vasárnap közlekedett utoljára Ikarus GVM Szegeden, mert már nem számolnak velük a közforgalomban.
Az iho.hu megkereste az SZKT-t, hogy erősítsék meg a visszaadással, a selejtezéssel, a használattal kapcsolatos információikat, ám cikkük megjelenéséig nem reagáltak.
Fotók: iho.hu.