Közélet

Kiderült, miért siklott ki a vonat a Keletinél vasárnap, két csavar is van a történetben

Két törött csavar okozta a Keleti pályaudvaron bekövetkezett vonatkisiklást. A jelentés szerint ezek a csavarok az egyik sínpárt rögzítették a váltó tolórúdjához, és törésük megakadályozta a megfelelő váltómozgást, ami a szerelvényt a szomszédos, nem számára kijelölt vágányra terelte – derül ki a Telex által kiszúrt Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezetének előzetes jelentésből.

Mint megírtuk, nagy volt a felfordulás vasárnap este, hiszen a Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity kisiklott a Keleti pályaudvar közelében.

VÉSZFÉKEZÉS VOLT, HOGY NE LEGYEN ÜTKÖZÉS

A napvilágot látott friss jelentés szerint a váltórúdnak át kellett volna tolnia a csúcssíneket a helyes pozícióba, hogy a vonat a saját vágányán maradjon, de a törött csavarok miatt ez nem sikerült. Az esemény során a biztosítóberendezés nem érzékelte a tolórúd hibás mozgását, de a mozdonyvezető időben észlelte a problémát, és vészfékezéssel megállította a vonatot, megelőzve egy esetleges ütközést. A baleset következtében senki sem sérült meg.

AZ EGYIK CSAVAR MÁR RÉGEBBEN ELTÖRT

A jelentésből kiderült, hogy a két csavarból az egyik már régebben eltört, ami a rozsdás állapotából derült ki, míg a másik csavar feltehetően a váltás során törhetett el. Mindkét vonat lezárt vágányúton és jelzőkezeléssel érkezett az állomásra, ami még inkább kiemeli a csavarok hibájának súlyosságát. A Közlekedésbiztonsági Szervezet az esemény okainak alapos kivizsgálása érdekében szakmai vizsgálatot indított, amelynek célja a jövőbeni hasonló esetek megelőzése. A vizsgálat lezárását követően a szervezet nyilvános zárójelentést készít, amelyet a honlapján tesz majd közzé.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb