Tíz család maradt fűtés, melegvíz, és főzési lehetőség nélkül a Török utcában, közel két hónapja nincs gázszolgáltatás az épületben
“Október 8-a óta nincs gáz az épülettömbünkben, a szolgáltató aznap teljesen levágta a szolgáltatásról az egész épületet, körülbelül 10 család marad fűtés, melegvíz, és főzési lehetőség nélkül” – jelezte szerkesztőségünknek kedden egy Török utcai olvasónk.
Olvasónk beszámolója szerint az állapot közel két hónapja fennáll, mint írta, “van olyan család, aki ideiglenesen elköltözött a saját lakásából, mert az élhetetlenné vált. Információt alig-alig kapnak a tulajdonosok” – tette hozzá, majd kiemelte, hogy a tulajdonosok eddig semmilyen hivatalos értesítést nem kaptak a problémáról.
ÍGÉRET VOLT, DE NEM TÖRTÉNT SEMMI
Olvasónk, aki csak albérlő az épületben, de folyamatosan kapcsolatban áll a tulajdonossal azt írta, hogy két héttel ezelőtt a közös képviselő is csupán azt a tájékoztatást adta, mely szerint ideiglenesen vissza fogják állítani a gázszolgáltatást az épületben, de azóta sem történt semmi, sőt, újabb információt sem kaptak.
MEGKERESTÜK AZ MVM-ET
Olvasónk mai levele után felkerestük az MVM-et, akik külön felhatalmazás hiányában az Általános Adatvédelmi Rendelettel (GDPR), továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvénnyel összhangban sajnos nem adhattak ki tájékoztatást és bővebb információt nekünk. Ennek ellenére azt írták, hogy:
“általánosságban elmondható, hogy ha szakembereink gázszivárgást mérnek egy csatlakozó vezeték épületen belüli részén, akkor az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet megszüntetése érdekében társaságunk azonnal szünetelteti a gázszolgáltatást a helyszínen. Ilyen esetekben munkatársaink haladéktalanul tájékoztatják a tulajdonos(oka)t a visszakapcsolás feltételeiről és az elvégzendő javításokról. Ezeket a javításokat a vonatkozó jogszabályok értelmében az ingatlan tulajdonosának kell elvégeztetnie. Ha a javítás megtörténik és megszűnik a gázszivárgás, sikeres nyomáspróbát követően a hidegre való tekintettel társaságunk soron kívül helyreállítja a szolgáltatást.”
A JAVÍTÁST A TULAJDONOSNAK KELL ELVÉGEZNI
Szóval, bár tájékoztatást a lakók sem kaptak, ám nagyon úgy fest, hogy valamilyen hiba, vagy gázszivárgás miatt zárhatták ki a szolgáltatásból az épületet. Felhívták arra is a figyelmet, hogy “a társasház és a felhasználók tulajdonában lévő gázkészülékek és fogyasztói vezetékek (így a csatlakozóvezetéké és felhasználói berendezéseké is) jogszabálynak megfelelő felülvizsgálata, karbantartása és üzemképes, biztonságos állapotban tartása az ingatlantulajdonos(ok) feladata. A javítási munkákat is a tulajdonosnak kell elvégeztetnie saját rendszerén. Minden ügyfelünknek javasoljuk, hogy saját maguk és mások biztonsága érdekében rendszeresen ellenőriztessék gázkészülékeiket, gázvezetékeiket, kéményüket szakemberrel. A szabályosan kivitelezett és szakszerűen karbantartott berendezések biztonságosan használhatók, hatásfokuk és élettartamuk is megnövelhető.”
Tehát, sajnos a költségeket a tulajdonosoknak kell majd állni, ami valószínűleg nem lesz olcsó, valamint a munkálatok is eltarthatnak huzamosabb ideig, viszont a közös képviselőnek tájékoztatni kellene minden esetben az ott lakókat! Reméljük, mielőbb megoldódik a probléma!
Hasonló eset történt egyébként tavaly a Feketesas utcában is, erről itt írtunk: