Vitézy Dávid szerint vonalbezárásokra és járatritkításokra készül a kormány
Vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be a parlamentnek Lázár János – írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán. A volt főpolgármester-jelölt szerint a vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő az építési és közlekedési miniszter.
A politikus szerint csökkentené a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 járatnak kell majd közlekednie:
- a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
- a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint
- Budapest és a vármegyeszékhelyek között.
Vitézy szerint, míg a környező országokban az ütemes, óránkénti menetrend a cél, addig nálunk visszalépés lenne, ha megvalósulnának a javaslatban foglaltak, mert Budapest és a nagyvárosok jelentős része között ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon.
VIDÉKI VASÚTVONALAK BEZÁRÁSÁT KÉSZÍTI ELŐ A KORMÁNY
Emellett a volt főpolgármester-jelölt szerint a vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő az építési és közlekedési miniszter. Egyrészt a törvénybe bekerülne, hogy „ha a vasúti személyszállítási közszolgáltatást végző közlekedési szolgáltató által végzett személyszállítási közszolgáltatás műszaki okból vasúti járművel nem látható el”, akkor egyes vasúti szabályokat már nem kell alkalmazni. Ez Vitézy szerint a bezárt vonalakat már nem érinti, „tehát a törvénymódosítás további vonalbezárásokat vetít előre”.
VAGY BUSZ, VAGY VONAT…
A vonalbezárásokra a szándék Vitézy Dávid szerint egy másik ponton is nyomon érhető. A törvényjavaslat kimondaná, hogy minden relációban csak egyféle közlekedési móddal, „a leghatékonyabb közlekedési móddal” látná el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: „Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50 százaléknál nagyobb mértékű eljutásiidő-növekedést jelentene” – olvasható a bejegyzésben.