65 kilométeren fejlesztik a Szeged-Békéscsaba vasútvonalat
65 kilométeren fejlesztik a Szeged-Békéscsaba vasútvonalat, a projekt során 120 km/órára emelik a Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakasz sebességét – adta hírül a Magyar Építők.
SZEGEDEN IS ÁTTERVEZIK A PERONOKAT
A tervdokumentáció szerint Szeged-Személypályaudvaron, Telekgerendás és Kútvölgy állomásokon tervezik át az utasperonokat. A hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek a régi elbontása után, továbbá felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket.
120 KM/ÓRÁRA EMELIK A BÉKÉSCSABA-OROSHÁZA SZAKASZ SEBESSÉGÉT
A projekt során a Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára emelik a sebességet, a vonal többi részén pedig 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas, hézag nélküli pályát terveznek. A tervek tartalmazzák az Orosházán megvalósuló peron aluljárót, illetve a peronok külön szintű megközelítését és akadálymentesítését is.
A mérnöki tervezési feladatokat egy konzorcium nyerte el, melyet az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. alkot. Az engedélyezési és kivitelezési tervek kétmilliárd forintból valósulnak meg.
HAMAROSAN MEGKEZDŐDHET A HARMADIK TISZA HÍD TERVEZÉSE IS
Hetvennégy újabb közútfejlesztés tervezése veheti kezdetét Magyarországon, köztük a szegedi harmadik Tisza-hídé is, a kormány ugyanis 82 milliárd forintot biztosít kiemelt társadalmi igényeken alapuló újabb gyorsforgalmi, főúti, települési elkerülő, csomóponti és hídfejlesztések előkészítésére. A fejlesztési tervekről Nemesi Pált, a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosát faggattuk: