Közélet

Nagyobb lesz a járatsűrűség az 1-es villamos vonalán a tram-trainnek köszönhetően

Ősszel indul a próbaüzem, jövőre pedig már közlekedni fog a Szeged és Hódmezővásárhely belvárosát összekötő villamosvasút. A napokban munkacsoport állt össze a menetrend és a tarifarendszer kidolgozása érdekében, de a beruházás projekttanácsadója azt is elárulta, hogy az 1-es villamos vonalán nagyobb lesz a járatsűrűség.

A tram-train a rókusi vasútállomásnál csatlakozik majd az 1-es villamos vonalára, az elképzelések szerint a reggeli csúcsidőben 10 percenként, napközben pedig 20 perces időközökkel követik majd egymást a járatok. Hétvégén a tervek alapján óránként éjszaka is közlekedni fog a villamosvasút, de a pontos menetrend és tarifatáblázat kialakítása még hátravan.

“Most egy munkacsoport jött létre, amelynek a feladata a menetrend és a jegytípusok, valamint azok árának meghatározása. Különböző bérlettípusok teszik majd lehetővé a zónákra osztott utazást, így aki csak Szegeden belül szeretne közlekedni, nem kell teljes árú jegyet vennie, ugyanakkor a többi tömegközlekedési eszköz igénybevételére is megoldást szeretne találni a munkacsoport” – emelte ki Mucsi László, a tram-train beruházás projekttanácsadója.

A koronavírus-járvány okozta helyzet ellenére is tudja tartani a kivitelező a módosított határidőket, így szeptemberben indulhat a próbaüzem, 2021-től pedig már az utasok is használhatják majd a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosvasutat.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb