Közélet

Megszűnik a veszélyhelyzet, de marad az ingyenes parkolás

…de csak július 1-ig. Az országgyűlés kedden elfogadta a veszélyhelyzet megszüntetését kezdeményező javaslatot, ezt követően a kormány várhatóan június 20-án törli el a különleges jogrendet. A jogszabály szerint ugyanakkor az ingyenes parkolás még július elsejéig fennmarad, a miértekre Orbán Balázs stratégiai államtitkár válaszolt.

Kedden a DK-s Oláh Lajos írásbeli kérdéssel fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez, hogy megkérdezze, “Miért tart tovább a díjmentes parkolás, mint a veszélyhelyzet?” A kérdésre Orbán Balázs államtitkár válaszolt, aki azt írta, hogy a kormány “a humánjárvány terjedésének csökkentése érdekében döntött arról, hogy az ország egész területén ingyenessé teszi a parkolást. Tettük ezt azért, hogy a közösségi közlekedéssel együtt járó kontaktusszámot csökkentsük és a gépjárművel munkába járók költségeit mérsékeljük”. Orbán szerint  a kormány által meghozott intézkedések és a járvánnyal szembeni védekezés eredményesnek bizonyult, “a rendkívüli jogrendet meg lehet szüntetni”. A jogállamisági garanciák szem előtt tartása azonban indokolttá teszi a kellő felkészülési idő biztosítását mind az állampolgárok, mind a parkolási rendszert üzemeltetők számára. Ezt szolgálja, hogy a veszélyhelyzet tervezett megszüntetését követően kb. egy hétig, átmeneti intézkedésként – az állampolgárok érdekét és a kiszámíthatóságot szem előtt tartva – várakozási díjat július elsejéig nem kell fizetni”

A HELYZET SZEGEDEN

Szegeden, a belvárosban hetek óta Mission Impossible parkolót találni reggelente, erről rengeteg üzenetet küldtetek a napokban (mi is nap mint nap tapasztaljuk, a Kárász utcán van a szerkesztőségünk, néha 30-35 perc levadászni egy helyet). Az érem másik oldala, hogy az ingyenes parkolás bevezetése előtt 10-ből 9 (de inkább 11) szegedi autós a rekord magas parkolási díjtételeken háborgott (magánemberként mi is), a Napfény Városában bizony nem mérik olcsón az ilyesmit – íme a parkolójegy-árak mifelénk:

  • Sárga zóna: 220 Ft / 60 perc
  • Zöld zóna: 480 Ft / 60 perc
  • Napijegy (sárga zóna): 1.320 Ft

Az igazi sci-fi horror csak akkor kezdődik, ha a SZEPARK honlapján tovább görgetünk az éves bérletek részhez, itt már egészen zúzós összegek jönnek:

  • Felmutatóra szóló (rendszám nélküli) éves bérlet: 312.000 Ft
  • Éves kombinált (minden zónára érvényes), magánszemélyeknek: 130.500 Ft
  • Éves kombinált (minden zónára érvényes), cégeknek: 261.000 Ft
  • Fél éves kombinált (minden zónára érvényes), magánszemélyeknek: 70.000 Ft
  • Fél éves kombinált (minden zónára érvényes), cégeknek: 140.000 Ft

Adott tehát a drága szegedi parkolás, kontra az a tény, hogy jelenleg lehetetlen megállni a belvárosban. Melyiket választanátok a két rossz közül, ha lehetne választani?

Mit gondoltok a témáról?

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb