Közélet

A kerékpáros és gyalogos közlekedést hozná helyzetbe egy javaslatcsomag a szegedi belvárosban

A Városfejlesztési bizottság elé került az az anyag, amely jelentősen átszabná a belváros közlekedését. A javaslatcsomag szerint a tömegközlekedés mellett a kerékpárosok és a gyalogosok szerepe nőne meg a jövőben.

Az átalakítás az Oskola utca, a Stefánia, a Belvárosi híd és a Híd utca közlekedésre lenne jelentős hatással. A tervezet alapján egészen biztos kiéleződik majd az autós-kerékpáros vita, de a nevető harmadikok mégis a tömegközlekedést és gyaloglás kombót használók lehetnek.

KEVESEBB PARKOLÓ, TÖBB ZÖLD TERÜLET

Az Oskola utcán kiszélesítik a járdát, és fákat is ültetnek, így az Oroszlán és a Somogyi utca között több lesz a zöld felület, de a parkolók megszűnnek – ha a tervek megvalósulnak.

A kerékpáros forgalom a közútra felfestett sávba kerül majd, trolibuszsáv létesül a Stefánián, a Híd utca felé vezető oldalon, és kerékpáros sávot alakítanak ki a Híd utca – Széchenyi tér – Feketesas utca tengelyen.

BRINGÁSKÁNAÁN?

A Kossuth sugárúton egészen a Stefániáig tart majd a kerékpársáv, és a Tisza Lajos körúton is lesz bicikliút: az Anna-kút és a Glattfelder Gyula tér között, valamint az Aradi vértanúk tere és Árvízi emlékmű között, és lehet majd kerekezni a Felső Tisza-parton, valamint a Bécsi körúton és Szentháromság utcán is. A nagykörúton belül az egyirányú utcákat kerékpárok számára kétirányúvá tennék.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb