Mentorprogramot indított az SZTE GTK a nemzetközi képzésben résztvevő hallgatóinak
Közösségépítés és segítségnyújtás céljából indította el augusztusban mentorprogramját a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara. A programban felsőbb éves magyar és külföldi hallgatók egyengetik az elsőéves nemzetközi képzésben résztvevők útját.
A PROGRAM ÖT SZAKASZRA BONTHATÓ
A mentorprogram alapkövét jelentő Student journey módszer öt szakaszra bontható, az első érdeklődő email megérkezésétől egészen a hallgató alumnivá válásáig. A meghatározott fázisokat a hallgatók 4 fős csapatokban dolgozták fel, melyből egyet a gyakorlatban is útjára indított a GTK. Ennek érdekében a kiválasztott csapat több hónapon keresztül, rendszeres egyeztetéseket tartva elkészítette a szükséges eszközöket, többek között a Student Onboarding Kit-et és a Mentor Tracking Sheet-et. A Student Kit egy részletes összefoglaló mindazon teendőkről, amelyeket el kell végeznie egy elsőévesnek a sikeres felvételi után, míg a Tracking Sheet a nyomon követhetőséget szolgálja, így a mentorok és a programfelelősök is látják, hogy a mentoráltak mely lépéseket teljesítették már és milyen feladat vár még rájuk.
A RÉSZTVEVŐK SZÁMA 21 FŐ
A GTK mentorcsapatát 21 fő magyar és nemzetközi felsőbb éves hallgató alkotja, akiket interjú és motivációs levél alapján választottak ki. A mentorokat leginkább a személyes motiváció vezérelte a jelentkezéskor, hiszen a mai napig emlékeznek arra, hogy milyen volt gólyaként az első félévet teljesíteni. A program során a magyar mentorok nemzetközi közegben is előnyt jelentő tapasztalatokkal gazdagodhatnak.
A mentorprogram a járvány okozta nehéz helyzetben különösen nagy jelentőséggel bír, hiszen a külföldi hallgatóknak nehezebb átjutni a határon, a PCR tesztek eredményeinek érkezéséig a karanténkollégiumban kell várakozniuk, mely időszak alatt is támaszkodhatnak és számíthatnak a mentorukra. A Kar tervei között szerepel további Student journey szakaszok (például útmutató az első vizsgaidőszakhoz) kidolgozása és a mentorprogram folyamatos koordinálása és fenntartása.
Forrás: SZTE