Szegedi Arcok

Szegedi Sikersztorik: saját ruhamárka alig 20 évesen? A szegedi Bakó Lucának ez is sikerül

A mindössze 22 éves Bakó Luca már viszonylag ideje korán felfedezte, hogy mi az, amivel élete végéig örömmel foglalkozna. A fiatal szegedi lány nagyjából hét éves kora óta, édesanyjának köszönhetően él-hal a divatért. Szépérzékét és varrótudományát is tőle örökölte, minek köszönhetően ma már saját márkával rendelkezik és közben határozottan azt vallja, hogy a siker titka az önfejlesztésben rejlik. A Szegedi Sikersztorik e heti részében a NINTI megálmodójával beszélgettünk.

Mikor és milyen apropóból kezdtél el először divattal foglalkozni és mikor döntöttél úgy, hogy saját márkád lesz?

Már gyermekkoromban elkezdte mozgatni a fantáziámat a divat világa, ugyanis anyukámnak köszönhetően viszonylag ideje korán nagyon sok, kreatív, ruházattal, trenddel, színnel és öltözködéssel kapcsolatos hatás ért. Rendszerint anya-lánya szettekben vonultunk fel én pedig mindig csodálattal néztem a szabás és varrás irányába tanusított alázatosságát, kitartását és tudományát. Aztán hetedikes koromban kaptam egy saját varrógépet édesapámtól. Innentől kezdve pedig már nem is volt kérdés, hogy mivel is fogok majd hosszú távon foglalkozni. A saját márka gondolata pedig a Tömörkény István Gimnáziumban töltött éveim alatt kristályosodott ki. Textil szakra jártam, amit imádtam. Rengeteg  tapasztalattal, és élménnyel gazdagodtam. Az iskola éves divatbemutatójára pedig mindig teljes erőbedobással készültem, ugyanis minden pillanat óriási izgalommal és örömmel töltött töltött el, azok közül, amikor a ruháimat láttam a kifutón végig suhanni. Ekkor döbbentem csak rá igazán, hogy nincs vissza út, egyéni vállalkozásba kell kezdenem. Így is lett. Így született meg a NINTI. Azóta pedig nagy örömömre sok egyéni megrendelést készítettem. Szeretek apró “lucás” dolgokat belevinni a megtervezett darabokba. A letisztult stílus híve vagyok, ennek ellenére szeretem megspékelni a ruhákat egy kis csavarral.

Véleményed szerint mi a siker titka? 

Véleményem szerint a siker titka a kitartásban és az önfejlesztésben rejlik. Ha egy hivatásnak szenteled az életed, a kitűzött célok sokkal könnyebben kipipálhatók. Én pedig mindig is szerettem kísérletezni, így aztán sok, apró kis technikai trükkre saját magam jöttem rá, amelyből aztán sikerem születhetett. Hiszek abban, hogy ébernek és naprakésznek kell lenni minden élethelyzetben. Én pedig egyelőre szerencsésnek mondhatom magam, ugyanis rengeteg pozitív hatás ér nap mint nap, amiért hálás vagyok és élvezem is.

A te életedben mekkora ára volt ennek a bizonyos sikernek? 

az ember általában, ha belefog valamibe, akkor nem gondolkodik el azon, hogy mennyi információt kell kézben tartania ahhoz, hogy minden klappoljon. Nekem ez okozza egyelőre a legnagyobb gondot. Köztudott, hogy különböző élethelyzetekben helyt kell állni ahhoz, hogy az embert elismerjék, ehhez pedig rendszerint szorosan kapcsolódik az is, hogy a magánéletet behálózza a munka és nem vagy csak nagyon nehezen lehet különválasztani azt az üzleti életünktől. Számomra ugyanis a hivatásom a hobbim.

Milyen célok, tervek állnak előtted? 

Sok, még megvalósításra váró feladatot tűztem ki magam elé. Rövidtávú célom, hogy a szegediek megismerjék a márkámat. Szerintem fontos, hogy ha lehetőségünk nyílik rá, akkor merjünk kilógni abból a bizonyos sorból. Engem a változatosság gyönyörködtet, az egyediség pedig vonz.  Hosszútávú céljaim között a már meglévő kollekcióim darabjainak a hazai design boltokba való eljuttatása és divatbemutatókon való részvétel tartozik. Szeretném, ha az emberek nyitottabbá válnának a hazai, kézzel készült termékek iránt, és ehhez minden lehetséges módon próbálok hozzájárulni. Ehhez viszont tudom, hogy elengedhetetlen a jó és közvetlen, személyes hangvételű kapcsolatok kialakítása.

És végezetül, hogyan, milyen módon elérhetőek az általad forgalmazott darabok? 

Az általam megálmodott darabokat a közösségi média különböző portáljain lehet megrendelni. Minden ruhadarab limitált darabszámban készül, ezért résen kell lenni, ha valamelyik felkeltette az érdeklődést. 

Fotó: Bakó Luca

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb