Szegedi déli Tisza-híd kisokos: bullshitek vs. valóság // II. rész: “Korrekt jó hangulatú előremutató és egyezségre törekvő megbeszélés volt!”
Sok szegedi kételkedik már abban, hogy valaha lesz Szegeden harmadik híd, sőt tapasztaltuk, hogy a jelenlegi munkálatokkal kapcsolatban elég sok bullshit is megjelenik itt-ott. Megígértük Nektek, hogy veletek együtt testközelből figyeljük az eseményeket. A Szegeden megrendezésre kerülő tervezői megbeszélés után Nemesi Pál kormánybiztost (Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna) kérdeztük a legfontosabb tudnivalókról. Bullshitek helyett jöjjenek a tények.
Cikksorozatunk első részében már felsoroltuk a szegedi déli Tisza-híd projekt szakmai szereplőit, és bemutattuk funkcióikat. Erről itt olvashattatok:
Nemesi Pál kormánybiztos (DAGFZ) Szegedre, egy komoly szakmai megbeszélésre hívta meg a déli Tisza-híd tervezési folyamatában résztvevő szakembereket, és Szeged városfejlesztési alpolgármesterét Nagy Sándort. Kérdésünkre a kormánybiztos elárulta, hogy a szakami meetingen részt vettek az Innovációs és Technológiai Minisztérium valamint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt képviselői, a szegedi déli Tisza-híd tervező kollégái, Nagy Sándor Szeged városfejlesztési alpolgármester és a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna titkársága. “Korrekt jó hangulatú előremutató és egyezségre törekvő megbeszélés volt!” – árulta el Nemesi Pál a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéseiért felelős kormánybiztos.
A másik ami nagyon érdekelt bennünket és olvasóinkat is érdekli, hogy a résztvevők között sikerült e a közös nevezőt kialakítani: “Volt véleménykülönbség egy-két kérdésben a tervező kollégák, illetve a NIF Zrt. képviselői között és köztem, de megvitattuk ezt a kérdést és közös álláspont, közös nevező lett a vége, igen” – mondta el a Szeged365-nek Nemesi Pál kormánybiztos.
A megbeszélésen Nagy Sándor Szeged városfejlesztési alpolgármester is elmondta véleményét a kivetített tervek előtt, néhány új részletre is felhívta a figyelmet, valamint kiemelte, hogy az IMCS (intermodális csomópont) kiemelten fontos Szeged városának a projekttel kapcsolatban. Erről itt írtunk:
A kormánybiztos tetőaláhozta a rendezvényt, kialakult a közös nevező, de hogyan tovább? A cikkben jöjjenek kicsit a száraz tények, az első pár mérföldkő meghatározása. Nemesi Pál kormánybiztos kérdésünkre elárulta, a szegedi szakmai rendezvény mérföldkőnek számít, mivel lezárult a szakmai anyagnak az előkészítése, néhány héten belül pedig a megvalósíthatósági tanulmány tervezet munkája is lezárul. Ez azért kiemelten fontos, mert így fogjuk látni pontosan, hogy milyen ütemezésekhez milyen források szükségesek. A következő mérföldkő az építési engedélyezési tervdokumentáció megrendelése, ami Nemesi Pál kormánybiztos reményei szerint pár hónapon belül megtörténhet.
A végén kutya kötelességünknek éreztük megkérdezni, hogy hogyan lesz biztosítva folyamatosan a projekt kivitelezése, mivel az itt élők már nagyon szeretnék a szegedi déli Tisza-híd megépítését. Nemesi Pál a Szeged365-nek elárulta, hogy folyamatosan tartja a kapcsolatot a kormánnyal, sőt a projekt minden egyes ütemére odafigyel, hogyha valami elakad, akkor gyorsan, közösen elhárítsák a szegedi projekt zavartalan folytatásának útjából az akadályokat.
Érdekelnek a kiemelt dél-alföldi projektek? Itt írtunk legutóbb a Szeged – Hódmezővásárhely TramTrain gigaprojektről:
3 hozzászólás