Szegedi ArcokVideo365

Nyertes pályázat esetén már nyár végén elindulhat a 8 új elektromos busz és 4 önjáró troli beszerzése: interjú Majó–Petri Zoltánnal (SZKT)

Ha minden a tervek szerint alakul Szeged hamarosan már 8 új, elektromos, alacsony padlós busszal és négy önjáró trolibusszal lesz gazdagabb, melyek nem csupán az utasok kényelmét fogják szolgálni, hanem hozzásegítik városunkat ahhoz, hogy közlekedésében még zöldebb, még környezetkímélőbb legyen. Arról, hogyan állnak a pályázatok, mikor várható azoknak elbírálása és pozitív eredmény esetén mikor csodálhatjuk meg az új járműveket, Majó – Petri Zoltánt, a Szegedi Közlekedési Társaság igazgatóját kérdeztük.

EGY POZITÍV ELBÍRÁLÁS ESETÉN NYÁR VÉGÉN, ŐSZ ELEJÉN ELINDULHATNAK A BESZERZÉSI FOLYAMATOK

“Szeged város arra adott felhatalmazást a Volánbusz és a Szegedi Közlekedési Társaság számára, hogy vegyen részt a Zöld Busz pályázatban, ehhez a városnak el kellett fogadni egy úgynevezett dekarbonizációs tervet. Ennek első ütemeként benyújtottuk a pályázatot a Zöld Busz Program irodához: a közlekedési társaság négy önjáró trolibuszra, a Volánbusz pedig 8 elektromos buszra adta be. Ha a pályázat elbírálása idén megtörténik, akkor azt gondolom, hogy nyár végén, ősz elején egy pozitív elbírálás esetén elindulhatnak a beszerzési folyamatok”, árulta el Majó – Petri Zoltán.

HA JÓL ALAKULNAK A BESZERZÉSI FOLYAMATOK EGY ÉV MÚLVA NYÁRON MÁR MEGCSODÁLHATJÁK A PROTOTÍPUST A SZEGEDIEK

Mint mondta, ez a Volánbusz esetében egy közbeszerzés keretében már meg is indult, egy úgynevezett feltételes közbeszerzésben, a Közlekedési Társaság tekintetében ez előkészítés alatt van, úgyhogy az igazgató szerint jövő nyáron már meg lesz a gyártó, aki Szegedre hozhatja ezeket a járműveket. Ha pedig nagyon jól alakulnak ezek a beszerzési folyamatok, akkor egy év múlva nyáron már azt a bizonyos prototípust meg is csodálhatják a szegediek.

“Ha valaki mostanában Pécsen járt, már láthatott ilyen elektromos buszokat, ott egy kisebb flotta már megkezdte a működését. Több gyártónak is van ilyen járműve, akár európainak, akár Európán kívülieknek, hogy pontosan ki fog nyerni, az majd jövő nyáron fog kiderülni”, avatott be minket Majó – Petri Zoltán.

A TROLIBUSZ TELEPEN MOST IS MEGOLDHATÓ AZ ELEKTROMOS JÁRMŰVEK TÖLTÉSE, A VOLÁNBUSZNÁL KELL MÉG KIALAKÍTANI EHHEZ A MEGFELELŐ INFRASTRUKTÚRÁT

Az igazgató azt is elmondta, hogy a Szegedi Közlekedési Társaság könnyű helyzetben van abból a szempontból, hogy most is minden járműve alapvetően elektromos, – kivéve a pótlóbuszokat, amikor valamilyen elektromos zavar adódik a rendszerben -, tehát az ő esetükben a trolibusz telepen most is megoldható az elektromos járművek töltése. A Volánbusz telephelyén azonban ki kell még alakítani egy töltési infrastruktúrát, de ezzel a kérdéssel majd jövő nyáron, sikeres pályázati elbírálást követően lehet érdemben foglalkozni.

Képünk illusztráció: Forrás: pecsma.hu

SZEGEDEN MÁR MOST IS 50% FELETT VAN AZ ELEKTROMOS JÁRMŰVEK ARÁNYA

Az új járművek célja végső soron környezetünk védelme, a károsanyag-kibocsátás csökkentése, minimalizálása lenne, amely terén Szeged jelenleg sem áll rosszul. “Ha a közösségi közlekedést nézzük, akkor Szegeden már most is 50% felett van az elektromos járművek aránya, köszönhető ez a villamos és a troli közlekedésnek. Erről az 50% – ról kellene elindulni még tovább. A Modern Városok Program esetében az volt a célkitűzés, hogy Szeged legyen az első, aki eléri a 100% – ot, ehhez persze még legalább 60 – 80 járművet még le kellene cserélni a nagy Volános buszflottából. Ez egy hosszú folyamat, a dekarbonizációs terv is azzal számol, hogy ennek eléréséhez legalább 10 év szükséges”, tudtuk meg az igazgatótól.

Nézd meg teljes interjúnkat Majó – Petri Zoltánnal, az SZKT igazgatójával, amelyből még többet megtudhatsz a Zöld Busz Programról.

Operatőr: Magyar Andor, szeged365.hu

Képünk mind illusztráció.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb