BlogSzegedi Arcok

Amerikai álom, szegedi kivitelben: ismerd meg Gábort és Lucifert, a 42 éves Corvette C3 Stingray-t!

Ford Mustang Fastback, Pontiac Firebird Trans-Am, Chevrolette Corvette C3 Stingray. Három olyan legenda az amerikai (izom)autógyártás fénykorából, amelyek közül legalább egy minden szegedi kisfiú szobájában ott csillogott a 80-as, 90-es években Matchbox formájában. A Szegedről New Jersey-be költözött Kenéz Gáborral is így volt ez, mint mesélte, óvodás korában szeretett bele a C3-as Corvette formájába, azóta bakancslistás tétel volt nála az ötvenedik születésnapjára. A kerek évfordulóig még van egy év, a brutális V8-as öregúr azonban már ott virít Gáborunk garázsában. Amitől pedig igazán szerethető lesz a Szegediek a Világ Körül sorozatunk novemberi epizódja: nem arról van szó, hogy olvasónk nyert a lottón, az álom hétköznapi forintokból (egészen pontosan, dollárokból) valósult meg.

ÚJ STARTRA VOLT SZÜKSÉGE, 40 ÉVESEN KEZDETT ÚJ ÉLETET

“Egyszerűen új startra volt szükségem” – mesélte Kenéz Gábor a 2012-es kiköltözése körülményeiről. A közismert szegedi vállalkozó egészen addig egy divatüzletet üzemeltetett a Szeged Plaza-ban. Egy barátja invitálására érkezett New York-ba, 40 évesen. Azóta New Jersey-ben telepedett le, logisztikával foglalkozik. Nem először írunk “Gábor Gáborról”, többek között a koronavírus-járvány tavalyi kitörésekor az ő segítségével számoltunk be Nektek a kinti helyzetről:

HÁROM ÉVESEN KAPOTT EGY CORVETTE-MATCHBOX-OT, ELHATÁROZTA, HOGY ÖTVEN ÉVES KORÁRA LESZ BELŐLE EGY NAGY IS

“3 éves lehettem, amikor kaptam egy metálbordó Corvette-Matchbox-ot, azzal kezdődött el minden. 9 éves koromig tologattam, aztán elhatároztam, hogy mire 50 leszek, kell egy ilyen, csak nagyban” – mesélte nevetve Gábor, aki hozzátette, hogy “amikor már a lemez B oldalát hallgatod, egyre gyakrabban térnek vissza a gyerekkori gondolataid.” Az elhatározáshoz az is hozzájárult, hogy odakint azért bőven van a régi C3-asokból, a sok-sok impulzus pedig előhívta a 9 éves Gábor(ka) régi álmát. Ahogy mesélte, kint viszonylag nagy a merítés, viszont a kereslet is nagyobb, így az Egyesült Államokban sem olcsó mulatság egy oldtimer Corvette. Ami viszont lényeges, hogy odakint nem kell, hogy gazdag ember legyél egy ilyen autó megvásárlásához, interjúalanyunk azt mondta, ez a hétköznapi emberek luxusa.

LUCIFERNEK HÍVJÁK ÉS FIÚ, NOMEG V8-AS ÉS 410 LÓERŐS

A szépségre végül egy barátjánál, Ray-nél talált meg, aki a Ray’s Garage nevű restaurálóműhelyt üzemelteti New Jersey-ben. “Mondta, hogy megválik egy projektautójától, mert kell a hely egy második világháborús Jeep-nek. Majdnem elsírtam magam, amikor májusban megláttam, akkora volt a szerelem” – mesélte Gábor. Az autó belülről teljesen kész volt, kívülről azonban még rengeteg munka volt vele.

Gábor és Ray, a deal megkötése utáni másodpercekben. A háttérben már Lucifer lapított a trailer-en.

“1979-es évjárat, a motor egy álom, épített, 5.7-es, V8-as Edelbrock blokk duruzsol, 410 lóerővel. Kívülről mindent nekem kellett elintézni, a lámpáktól kezdve a karosszérián át a festésig” – emlékezett vissza Lucifer gazdája. A nevet egyébként még Ray adta a kocsinak, Gábor úgy érezte, nem lenen szép dolog átkeresztelni a haverját. Apropó, Lucifer egyébként fiú, ezt rögtön az interjú elején leszögeztük.

EZ EGY ÉKSZER, NEM ARRA VAN, HOGY A HATÁRAIT FESZEGESD

“Nem próbáltam ki, hol vannak a határai, de Lucifer nem is arra való, Ő egy ékszer” – mondta Gábor, aki szerint egy oldtimer izomautóval nem az a cél, hogy “leverj vele egy M3-as BMW-t, nem az, hogy megmutasd hogy kemény legény vagy”, hanem az, hogy szeresd és “érezd, ahogy uralod ezt a rettentő erőt.” Mint mesélte, egy ilyen kocsiban nincs elektronika, nem ment meg az ESP, bármikor, már a legapróbb hibánál is elszabadulhat a pokol, gyakorlatilag minden másodpercben azt érezteti veled, hogy “ember, ha rálépsz a gázra véged van.” Ráadásul az érzés nem 200-nál talál meg, ha 20 mérfölddel gurulsz is ugyanúgy ott van alattad a brutális kraft.

CSALÁDTAG VAGY, MESSZIRŐL INTEGETNEK AZ EMBEREK

A cikk célja még véletlenül sem a bugyuta “kint minden jobb mint itthon” érzés keltése, egy valami azonban biztos, mint Gábor magyarázta, az Egyesült Államokban akkora szeretet övezi a régi izomautókat, hogy egyszerűen nincs olyan, hogy utál érte a szomszédod. “Egy átlag amerikainak, ha dolgozik és rak is félre, egy ilyen ékszer elérhető. Nem kell gazdagnak lenni hozzá” – mondta, majd hozzátette, hogy az ottaniak imádják a régi Corvette-ket, messziről integetnek, gratulálnak, fotóznak, ha meglátnak egy ilyet.

“Nincs megállás” – válaszolta arra a kérdésünkre, hogy tervez-e másik oldtimert beszerezni. A nagy vágy az ős-Stingray, az 1963 és 1967 között gyártott Corvette C2, ami még odakint is ritkaságnak számít. Ahhoz azonban, mint mondta, meg kell majd válni Lucifertől, amely nagyon nehéz lesz.

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: บับเบิ้ล
'Fel a tetejéhez' gomb