Napi szürreál: kivonulhat Európából a Facebook és az Instagram, eddig még nem tudott megegyezni az Unió és a Meta
A Meta szerint 2022-ben új megállapodás kell hogy szülessen az Európai Unió és a cég között az adatkezelésről, mert ha nem, akkor annak igen komoly következményei lehetnek, vagyis: egyszerűen elérhetetlenné teszik az európai felhasználók számára a Facebookot és az Instagramot is.
A HVG szerint a Meta még csütörtökön adta le a szokásos éves jelentését az Amerikai Értékpapír‑ és Tőzsdefelügyelet számára, a dokumentumban elejtve pedig egy igazán meglepő, ugyanakkor igencsak határozottnak tűnő mondat is olvasható. A Mashable beszámolója szerint a cég egy olyan forgatókönyvet vázolt fel, amely alapján a Facebookot és az Instagramot is elérhetetlenné teszik az európai felhasználók számára.
UNIÓS ÁLTALÁNOS ADATVÉDELMI RENDELET VS TECHÓRIÁS
A techóriás és Európa között az jelenti az ütközőpontot, hogy az uniós általános adatvédelmi rendelet, vagyis a GDPR kimondja, hogy az európai felhasználók adatait európai, nem pedig amerikai szervereken lehet csak tárolni. A Meta azt állítja, hogy az adatok jelenlegi feldolgozási módja kulcsfontosságú a cég üzleti tevékenysége, valamint a célzott hirdetések megjelenítése szempontjából. A GDPR gyakorlatilag ezt a metódust tiltja meg, és mivel a vállalat egyelőre nem talált más megoldást a jelenleginél, és az adatmegosztásra vonatkozó új megállapodás sem született, ezért elképzelhetőnek tartják, hogy a két szolgáltatás elérhetetlen lesz a kontinensen. Hogy ez mit hozna magával, azt egyelőre elképzelni is nehéz, mindenesetre tavaly már sikerült belekóstolni Szegeden is a Facebook-mentességbe:
RÉSZVÉNY-ÁRFOLYAM BEZUHANÁST EREDMÉNYEZNE EZ A LÉPÉS A METÁNAK
A Meta később egyébként pontosított: a cég szerint 2022-ben sikerülhet megkötni az új megállapodást, ugyanakkor ha nem, akkor könnyen lehet, hogy búcsút kell inteni a vállalat két legfontosabb szolgáltatásának. Az ügyben a londoni gazdasági lap, a CityAM megkereste a vállalat globális ügyekért felelős alelnökét, Nick Clegget, aki szerint a Meta a kisvállalkozókért küzd, hogy ők ne járjanak rosszul. Tény, hogy mostanra a Facebook és az Instagram meghatározó és megkerülhetetlen szereplője lett a hirdetési piacnak, ezért a két szolgáltatás kiesése fájdalmas lenne a piac legkisebb szereplőinek, és azt sem szabad elfelejteni, hogy valószínűleg a Facebook-részvények árfolyama is beszakadna egy ilyen lépéstől. Elég csak arra gondolni, mi történt néhány napja, amikor kiderült: története során először csökkent a Facebook aktív felhasználóinak a száma.
Egy hozzászólás