Szegedi Arcok

Az SZTE BTK 88 oktatója közös nyilatkozatban állt ki a közoktatásban dolgozó tanárok támogatása mellett

Korábban száztizenhat szegedi egyetemi tanár és kutató adott ki közös nyilatkozatot, hogy támogatják a közoktatásban dolgozó tanárokat, most pedig az SZTE BTK 88 oktatója is a pedagógusok mellé állt – derült ki a VVL – Veritas Virtus Libertas közösségi oldalára felkerült listából.

Az SZTE BTK 88 oktatója közös nyilatkozatot tett a közoktatásban dolgozó tanárok támogatása mellett – írja a VVL – Veritas Virtus Libertas Facebook oldalán.

“Megdöbbenve értesültünk arról, hogy további tanárok elbocsátására került sor az érdemi párbeszéd és intézkedések helyett. Nyilatkozatunkkal támogatjuk a tanártársadalom küzdelmét a tanítás feltételeinek javításáért és a fizetésemelésért. Csatlakozunk az egyetem Természettudományi és Informatikai Kara oktatóinak 2022. november 7-én kelt nyilatkozatához” – írták, majd felsorolták azt a 88 oktatót, akik kiállnak a pedagógusok mellett. Mint hozzátették, időközben több oktató is jelezte csatlakozási szándékát, így bővülni fog a lista. A teljes névsort itt tekintheted meg.

FRISSÍTVE: TOVÁBBI 66 OKTATÓ CSATLAKOZOTT A TÁMOGATÓK KÖRÉHEZ

Cikkünk megjelenését követően azt az információt kaptuk a Fizikai Intézet munkatársától, hogy Természettudományi és Informatikai Kara oktatóinak 2022. november 7-i nyilatkozatához további 66, különböző magyarországi és külföldi egyetemeken, kutatóintézetekben dolgozó kolléga is támogatólag csatlakozott. Nyilatkozatukban így írnak:

“Mi, alulírott oktatók és kutatók ezúton vállalunk nyilvánosan szolidaritást a közoktatás különböző szegmenseiben dolgozó kollégáinkkal, támogatva a közoktatás és az abban részt vevők helyzetének hosszú távú, megnyugtató rendezésére irányuló követeléseiket – beleértve a pedagógusok (különösen a pályakezdők), ill. az oktató-nevelő munkát segítő munkatársak bérének azonnali és jelentős emelését és hosszútávú értékállóságának biztosítását, a pedagógusok hatékony munkájához szükséges rendszerszintű és intézményi feltételek megteremtését, a pedagógusok és diákok terhelésének racionalizálását, a pedagógusok szakmai fejlődését megfelelően szolgáló támogatási rendszer kialakítását, valamint a sztrájkjog csorbítatlan visszaállítását.”

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb