Közélet

Újabb hét vasútvonalat zárhatnak be az IHO szerint, a MÁV szerint nem született ilyen döntés

Tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től, köztük van a Mezőhegyes-Újszeged vonal is – írtuk meg elsőként a Közlekedő Tömeg Egyesület szerkesztőségünknek eljuttatott levelére hivatkozva. Az értesülésből nyolc nappal ezelőtt valóság lett, ma délután pedig az IHO nevű vasúti szakportál már arról írt, hogy (szerintük) hét újabb vonal juthat a fentiek sorsára. A MÁV is reagált, akik azt írták válaszukban, hogy nem született ilyen döntés.

A MÁV SZERINT NEM SZÜLETETT ILYEN DÖNTÉS

A kicsit ködös fogalmazású cikk már a MÁV válaszát is tartalmazza, amelyben azt írták, hogy “nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra”. Ezt a szaklap úgy értelmezte, hogy nem cáfolták, ellenben árnyalták az értesülést, konklúzióként pedig azt vonták le, hogy továbbra is napirenden van a mellékvonali módváltás kérdése.

A MÁV közleménye így szól:

„Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra.

Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak.

Az augusztus elsejétől – tíz mellékvonalon – érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része.

A próbaidőszak tapasztalatait az év végén közösen értékeli ki a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV–Volán csoport”

– írta közleményében a vasúttársaság.

A KISKUNFÉLEGYHÁZA – SZENTES VONAL IS ÉRINTETT LEHET, BÁR AZ NEM DERÜLT KI, HONNAN SZÁRMAZIK AZ INFÓ

Az IHO közben elkezdte találgatni, mely vonalak lehetnek érintettek, mint írták, nem csodálkoznának, ha a “halállistára” küldött hét vonal között találnák a szabolcsi Nyíregyháza–Nyírbátor–Mátészalka–Fehérgyarmat–Zajta (113-as) két végét: a nyírbátori és a zajtai szakaszt, melyeken az elmúlt években már többször is majdnem feladták a forgalmat. A fentin túl az alábbi vonalakra tippelnek:

  • a 35-ös számú Siófok–Kaposvár vonal,
  • az augusztus 1-jével félig „módváltott” 146-os Kiskunfélegyháza–Lakitelek–Kunszentmárton vonal kiskunfélegyházi oldala,
  • vagy a 147-es (Kiskunfélegyháza–Szentes–Orosháza) vonal mindössze napi néhány vonatot kínáló orosházi fele is jó esélyekkel indul a bitófáért a lap szerint.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb