Hamarosan négysávosra bővül Magyarország leghosszabb másodrendű útja Szeged és Debrecen között – végre elindulhat a tervezés
Hamarosan négysávosra bővül Magyarország leghosszabb másodrendű útja, azaz a 47-es, így pár éven belül már kétszer két sávon lehet autózni Szeged és Debrecen között.
Régóta várat magára a Hajdú-Bihart, Békést és Csongrád-Csanád vármegyét összekötő 47-es főút fejlesztése. A 215 kilométer hosszú útszakasz Magyarország egyik legforgalmasabb főútja, amely a Debrecen és Szeged közötti elsődleges teherforgalmi tengely – írja a Magyar Építők.
A KIVITELEZÉSI TERVEK ELKÉSZÍTÉSE AZ EGYIK FELADAT
Egy friss tervezési kiírásra hivatkozva azt írják, hogy a 47-es út négysávosításának tervezési feladatai két szakaszra (5+280 – 7+630 kilométer szelvények között) vonatkoznak, összesen mintegy 2,35 kilométeren. Hozzátették, hogy a Debrecentől délre található Hermann Kronseder utca kereszteződésén szintbeni csomópont kialakítása is szükséges, amelynek engedélyezési és kiviteli terveit is szükséges elkészíteni. Az előkészítési feladatok keretében a jelenleg kétszer egy sávos főút kétszer két sávosra történő fejlesztésével kapcsolatban
- a környezeti hatásvizsgálat,
- az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése,
- továbbá a szükséges építési engedélyek megszerzése a feladat – írták.
AZ ALGYŐI TISZA HÍD IS 4 SÁVOS LESZ
Lázár János egyébként szeptember elején azt nyilatkozta az algyői Tisza-híd négysávosításának kapcsán, hogy egy tavalyi számlálás szerint naponta 17500 jármű halad át a hídon. „Két lehetőségünk van: az egyik, hogy alapos műszaki vizsgálat után a hidat valamelyest visszabontjuk, és ráépítünk egy új struktúrát, két új sávot, valamint mellé egy új hidat, két sávban. A másik lehetőség, hogy ha a mostani híd már annyira elhasználódott, akkor le kell bontanunk az egészet és egy új, négysávos hidat kell építenünk. Ez egy százmilliárdos beruházás lesz, aminek a jelentősége a tram-trainnel vetekszik, mivel fontos perceket fog jelenteni, hogy 90 km/h-val lehet majd közlekedni a hídon” – ismertette a miniszter.