Már októberben indulhat a BYD szegedi gyára, többezer kínai vendégmunkás érkezhet

A szegedi BYD gyár már októberben megkezdheti a termelést – nyilatkozta Alfredo Altavilla, a kínai vállalat megbízott szakértője, aki azt is elmondta, hogy a legfrissebb tervek szerint Magyarországon négy modell készül majd:
- Dolphin és az Atto 3 kezdi majd a sort,
- de nem sokkal később a nemrég bemutatott Atto 2,
- és az áprilisban érkező olcsó kisautó, a Seagull – Dolphin Mini is Szegeden készül majd az európai piacra.
A BYD már nagyban készül a szegedi gyár indítására, a startpisztoly mielőbbi eldördülése pedig most, az európai kiegyenlítő vámok idején különösen fontos lehet a kínai óriásnak. Az új – magyar és török – üzemekhez európai beszállítói láncot is ki akarnak építeni, ezért különleges szakértőként felvették azt az Alfredo Altavillát, aki korábban a Fiat Chrysler európai igazgatója volt. Altavilla nem rejtette véka alá, hogy olasz beszállítókkal fognak tárgyalni a következő hetekben.
MÁR OKTÓBERBEN INDULHAT A SZEGEDI GYÁR
A szakember az Automotive News Europe híre szerint elmondta, ezek a cégek német prémiumokkal is kapcsolatban állnak, így megfelelnek a BYD minőségi követelményeinek, ráadásul a Stellantis csökkenő eladásai miatt most felesleges kapacitásokkal is rendelkeznek.
A BYD hazájában az alkatrészek 70 százalékát házon belül gyártja, de Európában eleinte nem lesznek ehhez megfelelő saját kapacitásai. Így február 20-21 között 300 olasz beszállítóval fognak találkozni Torinóban – ezek az új magyar és török üzemet láthatják majd el.
A Villanyautósok által fordított interjúban a közismert autóipari guru két fontos dátumot is kimondott:
a szegedi gyár a szakember szerint már októberben megkezdheti a termelést, míg a török üzem 2026 márciusában indulhat el.
KIDERÜLT, MELY BYD-MODELLEK KÉSZÜLNEK MAJD SZEGEDEN
A legfrissebb tervek szerint Magyarországon négy modell készül majd:
A Dolphin és az Atto 3 kezdi majd a sort, de nem sokkal később a nemrég bemutatott Atto 2 és az áprilisban érkező olcsó kisautó, a Seagull/Dolphin Mini is Szegeden készül majd az európai piacra.
A BYD a szállítási költségek mellett jelenleg 30 százalék körüli vámot fizet importált autóira, így a helyi gyártás sokat csökkenthet a költségeken.
TÖBBEZER KÍNAI VENDÉGMUNKÁS ÉRKEZHET SZEGEDRE
Két hete Botka László – a fenti nyilatkozattal ellentétben – még egy év eleji indulás képét vázolta fel, de a Közéleti Kávéház keretein belül megtartott évértékelőjében még ennél is izgalmasabb tétel volt, hogy a polgármester kimondta:
több ezer kínai munkás érkezhet Szegedre a BYD miatt.
Az épülő BYD-gyárban az elképzelések szerint hosszú távon 10 ezer embert foglalkoztatnak majd, mintegy 20 százalékukat mérnöki pozícióban. A munkások számára saját munkásszállókat alakítanak ki, a lakóparkok környezetében véderdőt telepítenek, valamint egy kis tavat is létrehoznak az üzem dolgozóinak.