“Szép, működik, csak semmire nem jó” – az EgészségAblak applikáción keresztül kért időpontot olvasónk, de jó nagyot koppant, amikor bement a szegedi Reumatológiai Klinikára

Még hétfőn keresett fel bennünket egy olvasónk, mely szerint időpontot foglalt márciusban az EgészségAblak applikáción keresztül a szegedi Reumatológiai Klinikára. A várakozási idő így is két hónap volt, ugyanis május 12-ére kapott időpontot. Mint kiderült, hiába várta ki a két hónapot, mert egy rendszerösszeköttetési hiba miatt a klinikán nem látják, hogy valaki időpontot foglal. Sajnos emiatt olvasónk is jó nagyot koppant, hiába fáradt be hétfőn a reumatológiára, hazaküldték azzal, hogy kérjen új időpontot, telefonon.
“SZÉP, MŰKÖDIK, CSAK SEMMIRE SEM JÓ”
“Van ez az új rendszer: EgészségAblak. Szép, működik, minden adat benne van, időpont is kérhető benne… Csak semmire nem jó, mert az SZTK rendszere nem látja. Március elején kértem benne időpontot a reumatológiára. Kaptam is: május 12., 11.00 óra. Ma megjelentem és közölték, hogy nincs időpontom, kérjek telefonon. Mondom, most viccel? Hát itt van a telefonomban. Válasz: ők nem látják. Viszlát. Lassan 4 hónapja fáj a kezem. Az új időpontom telefonon 06. 26., azaz még egy hónap. Piszok jó. Örülök, hogy ilyen jól működik az egészségügy, és ha felhajtást kérünk – mert ezt javasolták – akkor majd történik valami, és mindenki meggyógyul” – írta hétfőn a Szeged365-nek Edit olvasónk.
RENDSZERÖSSZEKÖTTETÉSI HIBA ÁLL FENN
A történtek után felkerestük a Belügyminisztérium Kommunikációs Főosztályát, akik válaszukban azt írták, hogy a fent leírtak oka egy helyi rendszerösszeköttetési hiba, amelynek elhárítása már folyamatban van. “Átérezve az érintettek bosszúságát, szíves elnézésüket kérjük. Ugyanakkor az is tény, hogy az EgészségAblakban napi szinten közel 2000 időpontot foglalnak megbízhatóan, az alkalmazás népszerűsége töretlenül nő, letöltésszáma meghaladta a 4 milliót” – írták szerkesztőségünknek.
ÚJABB FUNKCIÓVAL BŐVÜLT AZ EGÉSZSÉGABLAK
Pár napos hír egyébként, hogy újabb funkcióval bővült az az EgészségAblak applikáció: “az online időpontfoglalásnál az applikáció a legkorábban elérhetőtől megmutatja a szabad időpontokat” – ezt Molnár Karolina, a Belügyminisztérium (BM) stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkára jelentette be. Kiemelte azt is, hogy a fejlesztések nyomán lehetséges országosan, illetve régióban vagy településen keresni az – akár beutalóköteles – szakrendelések szabad időpontjai között is. Kiemelte azt is, hogy az EgészségAblak applikációt már több mint négymillióan töltötték le, és havonta 150 millió betegdokumentumot töltenek le róla. Molnár Karolina hangsúlyozta: az EgészségAblak applikáció rendkívül hasznos, könnyen kezelhető és arra biztatott, mindenki éljen vele. A helyettes államtitkár itt cáfolta azt is, hogy ugyanabba az intézménybe egy időpontot akár több beteg is lefoglalhatna egyszerre.
Mi is hasznosnak tartjuk az applikációt, ami jócskán megkönnyítheti a betegek életét, ám azt egyelőre nem tudni, mikor lesz működőképes a rendszer a szegedi Reumatológiai Klinikán is.