Közélet

Itt a kormány bejelentése: ennyivel nőhet a minimálbér jövőre

A kormány 7,5 százalékkal emelné a minimálbért és 6,5 százalékkal a garantált bérminimumot, ami nagyjából 340, illetve 370 ezer forintos bruttó összeget jelentene. A szakszervezetek elfogadható kiindulópontnak tartják az ajánlatot, a munkáltatók egyelőre nem boldogok.

Kedden ülésezett a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF), amely után a felek arról nyilatkoztak, hogy közeledtek egymáshoz az álláspontok. Ugyanakkor a kormány magasabb minimálbér-emelést javasolt, mint amit a munkáltatók elfogadhatónak tartanak. A kormány a minimálbérnél 7,5, a garantált bérminimumnál 6,5 százalékos emeléssel kalkulált − írja a Klubrádió.

A SZAKSZERVEZETNEK MEGFELEL

Ez alapján előbbinél mintegy 340 ezer, utóbbinál 370 ezer forintos bruttó összeggel lehet számolni. Székely Tamás, a Magyar Szakszervezeti Szövetség alelnöke szerint az egyezség hamar megszülethet, a kormányzati ajánlat tartható, és a korábban megfogalmazott szakszervezeti szempontok egy részének is megfelel. Azt is kiemelte: a jövő évre tervezett adójóváírás miatt a minimálbér 7,5 százalékos növelése a legalacsonyabb keresetűeknél két számjegyű nettó emelkedést is eredményezhet.

A MUNKÁLTATÓK AZONBAN NEM ELÉGEDETTEK

A tárgyaláson a munkáltatók egyelőre ellenálltak, ennek kapcsán Székely Tamás kiemelte: a szakszervezeteknek kellene meggyőznie őket, az MSZSZ alelnöke szerint a kormány javaslata elfogadható kiindulópont, és arra figyelmeztetett, hogy a magasabb bérkategóriákban dolgozók fizetésére is hatással lesz az emelés, ott pedig még nagyobb bérharc várható. 

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb