Közélet

Június elején érkezik a 4., júliusban pedig az 5. tram-train szerelvény

Gőzerővel zajlanak az eddig megérkezett prototípus szerelvények tesztelései, június elején érkezik a 4. jármű, júliusban pedig az 5. – írja a vasarhely24.hu.

A napokban, a hét elején 2 jármű lesz/van Vásárhelyen, a rendszernek egy olyan próbája zajlik ugyanis, amihez 2 jármű kell – közölte Kanda Imre a főmérnök. Ismertette, a váltóállítások mellett az úgynevezett ellenmenet kizárásának fontos próbája is most van. Az ellenmenet kizárás azt jelenti, hogy 3 helyen 2 vágányú a közlekedése a tram-tran-nek, a többi szakaszon egy. A próba pedig arról szól, hogy mégcsak véletlenül se fordulhasson elő olyan, hogy például a Nagyállomásról indul el egy járat a Népkert felé, közben a Kossuth térről a Nagyállomáshoz és az egyvágányú szakaszon találkozzanak, szembe menjenek egymással. Normál körülmények között természetesen maguk a vezetők is meglátják egymást, de egy nagyon ködös estén például már nem biztos hogy akkora távra előre lát a szerelvényvezető – részletezte Kanda Imre.

JÖN A NEGYEDIK ÉS AZ ÖTÖDIK SZERELVÉNY IS

A főmérnök a Rádió7 keddi Közös nevezőjében arról is beszélt, 3 prototípus érkezett meg, az első kettő a próbák végén tart, utána közlekedhetnek tesztüzemmódban, de ez egy hónapon belül megkezdődik. Ha a típus engedélyt megkapják a proto-szerelvények, akkor jönnek a szériajárművek, amelyeknek már csak kb 2-3 ezer km-t kell teljesíteni próbaüzemmódban. A 4. szerelvény június elején várható, az 5. pedig júliusban – hangzott el. Amennyiben 5-6 jármű már átesett a teljes hatósági vizsgán, akkor a MÁV dönthet úgy, hogy megindítja utasokkal a közlekedést, egy átmeneti menetrend szerint.

RENDSZERESEN ÉS EGYRE TÖBBSZÖR TALÁLKOZHATUNK A TRAM-TRAINENKKEL

A szerelvényeket karbantartó járműtelep már áll Szegeden, itt a belső szereltség kiépítése zajlik már. Illetve egy tárolócsarnok épülhet majd a tervek szerint Hódmezővásárhelyen, a végállomás egyik vágányát hosszabbítják majd meg a MÁV területe felé, és ott épülne egy tárolásra alkalmas csarnok. A főmérnök hangsúlyozta, vannak olyan karbantartási tesztelési munkálatok, amelyeket minden nap elvégeznek majd a Tram-train-en, vannak heti rendszerességűek és haviak is. Mucsi László projekttanácsadó elmondta, a maradék kertészeti munkák még zajlanak, de forgalomkorlátozásokra továbbra sem kell számítani. Ugyanakkor felhívta a figyelmét minden közlekedőnek, hogy fokozott körültekintéssel közlekedjenek, hiszen most már rendszeresen és egyre többet találkozhatunk a villamosokkal. Emlékeztetett, a villamosnak mindig elsőbbsége van a körforgalomban, és bár a gyalogosnak a zebrán ugyanúgy elsőbbsége van, ők is figyelmesebben közlekedjenek, a villamos fékút távolsága ugyanis más, mint egy autóé.

Forrás: vasarhely24.hu, radio7.hu

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: youtube automation niches
'Fel a tetejéhez' gomb