Mindenmás

Csúnyán szétloptak egy 5-ös BMW-t a Cserkón, a kerekei helyén téglák virítanak

“A kerekeket trombitának nézték és megfújták” – írta az egyik felhasználó a Szeged és környéke BMW Club nevű csoportban, ahol egy valaha szebb napokat látott, jelenleg az egykori Cserepes sori piac parkolójában álló E60-as, 5-ös BMW-n megy a pörgés. Az autó hónapok óta az említett helyen áll, a beszámolók alapján a fosztogatás elkezdődött, mára pedig a kerekei is “eltűntek”.

Az autóról még november végén – december elején kezdtek el szállingózni a Szeged365 olvasói beszámolók, a négykerekű már csak azért is érdekes, mert a szokásos “migránsokat furikázok vele aztán széthagyom” jellegű, párszázezer forintos autóknál jóval komolyabb tétel,

a bajor márka történetének talán legizgalmasabb (vagy úgy is írhatnánk: az egyedüli izgalmas) formavilágú 5-ös szériájáról van szó, amelyet a legendás Chris Bangle tervezett, majd 2003 és 2010 között gyártották Kínában, Mexikóban, Oroszországban, Malajziában és többek között a cég Dingolfing-i főhadiszállásán.

A kocsi az év végén még egész patika állapotban volt, aztán elkezdték kilopkodni a motortér alkatrészeit, ezt követték a pillangó formájú lámpák, majd a napokban a kerekek, amelyek helyét – pont, mint valami amerikai gettóvígjátékban – téglákkal pótolták ki. Az utóbbiakból a csomagtartó fedelére is jutott, a kompozíció mostanra már simán hozza a Mad Max filmek hangulatát.

Az E60-ra rákeresve a Használtautó pont hu 412 találatot dobott fel, a kínálat alján egy lelakott állapotban lévő 525 D árválkodik, 600 ezer magyar forintért, a tetején pedig egy 2007-es 550i, kerek 8 millióért. Persze, van belőle M5 is, a gyomrában a fennséges, 5 literes, 507 lóerős V10-es fenevaddal, ebből mindössze két darabot kínálnak, mindkettőért 12 millió forintot kérnek. Mivel a P-s rendszám alapján elég nehéz lenyomozni a szóban forgó autó előéletét, nehéz megtippelni, hogy mennyit érhetett a szétlopkodása előtt, mi – tekintve az év végi állapotát – nagyjából 1.5 – 2 millió környékére saccolnánk (de ugye, nem autókereskedők, hanem médiás arcok vagyunk).

Kíváncsi vagy rá, mi az elhagyott autók (hivatalos) sorsa?

Az alábbi cikkeinkben pont ezzel foglalkoztunk, megspékelve sok-sok szegedi és környékbeli fotóval, főként csempészek által széthagyott négykerekűekről készítve:

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

'Fel a tetejéhez' gomb