Újabb öngyulladás? Három autó kapott lángra, egy BMW porig égett az éjjel Szegeden
Három autó gyulladt ki egy autós cég telephelyén, a Dorozsmai út közelében hajnal 2 után pár perccel. Információink szerint hatósági autók kaptak lángra, közülük az egyik – egy BMW – gyakorlatilag teljesen kiégett, míg a két másik enyhébben sérült. A szegedi hivatásos tűzoltókat riasztották az esethez, akik éjjel 2 és 3 között eloltották az eddig tisztázatlan okokból keletkezett tüzet.
Hogy pontosan mi okozta a tüzet, egyelőre nem tudni, egy valami azonban biztos: az utóbbi 1-2 évben relatíve gyakoriak voltak a bajor prémiummárkát érintő “öngyulladások”. Az egyik tavalyi esetnél – amikor egy 5-ös BMW (E39) órákkal azt követően gyulladt ki a Felső-Tisza parti panelépületek parkolójában, hogy a tulajdonosa leállította a motort – rákérdeztünk egy szegedi specialistánál, aki arról számolt be, hogy akár egy konstrukciós hiba is okozhatja a hajmeresztő jelenséget.
Mint magyarázta, a probléma főként a 20D és 30D végű motorokkal van, főként a 2010 és 2017 között gyártott “F” szériák esetében. A négy – és hathengeres motorokon az vezethet tűzhöz, hogy az EGR-hűtő megkerülőrendszere nem működik rendesen, aminek az oka a vákuumszelep működési rendellenessége. A baki miatt akkor is ezen az egységen áramlik a kipufogógáz, amikor a motor még nem üzemmeleg, ami jelentős koromlerakódást okoz. A következő szakaszban izzó koromdarabok válnak le az EGR-hűtő belső felületeiről, majd a műanyag szívósorba csapódnak, azt megolvasztják és az így keletkező lyukakon megjelenő szúróláng meggyújthatja a motortér éghető burkolatait, illetve a szelepfedélnél és más helyeken százezer kilométer után néha már szivárgó motorolajat.
Hogy a fenti esetben erről volt-e szó, vagy teljesen más okra vezethető-e vissza a tűzeset, még nem tudni, minden esetre a gyártó – hosszas maszatolás után – végül 1,6 millió autóra terjesztette ki története legnagyobb szervizkampányát, melynek során az öngyulladásra hajlamos modelleket hívogatják vissza, hogy a fent említett alkatrészt kicseréljék.
Az említett Felső-Tisza parti öngyulladásról még júliusban írtunk, akkor egyébként a Szeged és környéke BMW Club gyűjtést indított a tulajdonos megsegítésére:
Augusztusban egy 3-as BMW égett porig az M5-ösön, ami igazán szürreális volt, hogy a rekkenő hőségben az autó újragyulladt, miután eloltották:
Hogy a hajnali esetben mi történt, még nem tisztázott, amint kiderül, jönni fogunk vele. Ami a lényeg: információink szerint senki sem sérült meg.
Egy hozzászólás