24 állami beruházást indít újra a kormány, köztük az algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítését
Összesen 270 beruházást függesztett fel az Építési és Közlekedési Minisztérium 2022 májusa és 2023. június 6. között – írtuk meg júniusban, amikor kiderült, hogy a 47-es főút több fejlesztési elemének megvalósítását is elhalasztja a kormány. A legfrissebb Magyar Közlönyben azonban az olvasható, hogy az algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítése mégis megvalósulhat.
Huszonnégy közúti beruházás azonnali elindítása mellett döntött a kormány – derült ki a hétfő este megjelent Magyar Közlönyből. A kormányhatározat értelmében a következő három évben 47,5 milliárd forintot biztosít a kormány a 24 beruházás előkészítésére, majd 2025 és 2027 között összesen 35 milliárd forintot szán a megvalósításra – szúrta ki a 24.hu.
Az érintett beruházások a következők:
- Baja, déli elkerülő út előkészítése
- M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése
- 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése
- M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése
- Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése
- Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése
- M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése
- Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel
- Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése
- 8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében
- 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között
- 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel
- 31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése
- M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése
- Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra
- M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése
- Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése
- Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése
- Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése
- Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése
- Tormásliget elkerülő út előkészítése
- Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése
- Mihályfa elkerülő út előkészítése
- Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése.
JÚNIUSBAN FÜGGESZTETTE FEL A BŐVÍTÉST LÁZÁR JÁNOS
Az akkor még Innovációs és Technológiai Minisztérium 2022 januárjában rendelte el egyébként a tervezési feladatokat arra, hogy a 47-est 2×2 sávra bővítsék és vele párhuzamosan a kerékpárutat is kialakítsák. Lázár János, építési és közlekedési miniszter áprilisban találkozott a romániai és a szerbiai minisztertársaival, akkor azt mondta, hogy kiemelten dolgoznak az algyői Tisza-híd négysávosításának előkészítésén is, majd júniusban visszavonulót fújt Lázár János.
Láttál valamit, amely izgalmas, érdekes vagy hasznos lehet a Szeged365 Family többi tagja számára is? Töltsd le a vadonatúj applikációnkat, küldj fotót és légy a tudósítónk!
App Store: https://apple.co/3ZdLaYm
Google Play: https://bit.ly/3LSOTHJ
Kövess a Szeged365 TikTok, Facebook és Instagram oldalakon is!
Köszönjük, hogy a virtuális családtagunk vagy!