Közélet

Lázár Jánosék újjáépítenék a Maros-hidat Magyarcsanádnál, de kiemelten dolgoznak az algyői Tisza-híd négysávosításának előkészítésén is

Lázár János, építési és közlekedési miniszter az elmúlt hetekben találkozott a romániai és a szerbiai minisztertársaival is, a velük folytatott tárgyalások pedig a térségünket is érintik: jelentős fejlesztésekről állapodtak ugyanis meg – derült ki a miniszter Rádió7-nek adott interjújából.

A Promenád24 azt írja, hogy Lázár János elárulta: az Észak-Szerbiával, Vajdasággal való történelmi együttműködést erősíti, hogy az idén megvalósul a Szeged-Szabadka vasúti összeköttetés és azt tervezik, hogy villamosforgalmat is kialakítanak Szeged és Szabadka, illetve a tram-train segítségével Hódmezővásárhely-Szeged-Szabadka között. 

EZ ÓRIÁSI ELŐRELÉPÉS

„Ez óriási előrelépés lenne, hiszen a hódmezővásárhelyiek és a szegediek is igénybe vehetnék az ottani szolgáltatásokat, átmehetnek oda, mint ahogy az elmúlt 30-40 évben szívesen jártak Szabadkára, de az észak-vajdasági munkaerő Magyarországra való átjutását, az egyetemisták, diákok, bevásárlók, gyógyulni vágyók ide utazását is ez az eszköz fogja segíteni” – vázolta.

Közölte azt is, hogy előbb a Szeged-Szabadka, majd a Szabadka-Baja vasútvonal épül meg, de a tárcája mindezek mellett gőzerővel építi a Belgrád-Budapest vasútvonalat is, amelyet 2024-2025-ben adhatnak át, és amely nemcsak 160 kilométer per órás sebességgel teszi lehetővé a két nagyváros közötti közlekedést, de komoly gazdasági, kereskedelmi lehetőségeket nyit meg Magyarország számára. Mindezek mellett átépítenék, valamint bővítenék a röszkei, hercegszántói és kelebiai határátkelőhelyet.

ÚJJÁÉPÍTENÉK A MAROS-HIDAT

Arra is kitért, a szerb–magyar és a román–magyar együttműködés keretében intenzíven foglalkoznak Magyarcsanádnál a Maros-híd újjáépítésével, illetve az M43-as autópálya összekötésével, vagyis azzal, hogy az M43-asra menjen ki a teherforgalom. Megkezdik emellett a 47-es főút négysávosításának az előkészítését. Itt előnyt élvez a Békéscsaba és Debrecen közötti szakasz a debreceni autóipari beruházások miatt, de emellett nagy hangsúlyt fektetnek majd a Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba vonal korszerűsítésére is. Négysávosítani fogják az utat, amely elkerüli majd a településeket is. A Békéscsaba-Debrecen úthálózat fejlesztése mellett a legsürgetőbb feladat az algyői Tisza-híd négysávosítása, ennek a beruházásnak az előkészítésén már kiemelten dolgozik a miniszter és tárcája – hangzott el.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb