Szegedi Arcok

Az árcsökkenés valós, de az ingatlanpiac helyzete reménnyel teli Szegeden

Ingatlanba fektetni biztos üzletnek számít, de az elmúlt év alakulása sokakban megkérdőjelezte, vajon jó ötlet-e lakást venni ma Szegeden. Az új trendekről és a várható piaci hatásokról kérdeztük az ArtHome ingatlanszakértőjét, Kis-Jakab Rékát.

MEGTORPANTAK AZ INGATLANÁRAK SZEGEDEN IS

A piaci bizonytalanság, a koronavírus okozta nehézségek és az elmúlt pár év ugrásszerű lakásszám-növekedése miatt 2020-ban jól érzékelhetően csökkentek az árak az ingatlanpiacon. A nagyobb kínálat miatt az albérletárak lényegesen, 15-30%-kal estek vissza, amit tovább csökkentett az airbnb-s, eredetileg szálláshely üzemeltetésre szánt lakások piacra kerülése, hiszen a korlátozások által kevesebb külföldi bérlő és vendég érkezett. Ez egyértelműen lefelé tolta az eladási árakat is, nagyobb alku jellemző egy-egy adásvételnél.

“Nehéz felelősséggel előrejelezni bármit egy gyakorlatilag naponta változó piaci környezetben. Míg a gazdasági és vírushelyzet okozta hatások lefelé nyomják az árakat, úgy a kormány által kilátásba helyezett támogatások mégis reménnyel kecsegtetnek az ingatlanárakat tekintve. Ami biztos: az ingatlan boomnak vége, így ha az eladás a cél, nem várnék egy esetleges emelkedésre. Érdemes mérlegelni, mit szeretnénk kezdeni az eladásból szerzett jövedelemből. Ha egy következő befektetésen gondolkodunk, azt szintén csökkentett áron vásárolhatjuk most meg. Ha a kiadás mellett maradunk, akkor sem lehetetlen, csak nehezebb a kiadás, és megváltozott a bérlőközönség” – mondta el Kis-Jakab Réka, az ArtHome ingatlanszakértője.

Az árak csökkentek, nehezedik az eladás és a lakások bérbeadása, vannak azonban olyan fogások, amikkel kitűnhetünk a tömegből, és javíthatunk lakásunk pozícióján. Érdemes szakértőhöz fordulni, aki azt is megmutatja, hogyan tehetjük kelendőbbé eladó vagy kiadó lakásunkat!

MIT JAVASOL A SZAKÉRTŐ, MI KELL A SIKERES ELADÁSHOZ ÉS KIADÁSHOZ?

Az első lépés a jó indítás: vonzó terméket kell kínálni, reális áron a potenciális célközönségnek.  Ez a 3 összetevő, amit az ArtHome fontosnak tart.

Ha venni vagy bérelni szeretnénk, automatikusan azokon a hirdetéseken akad meg a szemünk, ahol kellemes látvány fogad bennünket. Sokszor nem is a lakás paraméterei vagy ára, hanem egy-egy jól beállított bútordarab vagy a harmonikus összkép miatt kattintunk. Az ArtHome lakberendezője és rutinos tanácsadói a home styling (vagy homestaging) módszerével teszik vonzóbbá, akár drágábban és gyorsabban értékesíthetővé az ingatlant.

TE TUDTAD, MI AZ A HOME STYLING? MI SEM!

“Külföldön alapvető, hogy az eladni vagy bérbeadni kívánt ingatlant felkészítik az eladásra, bérbeadásra, vagyis árucikket varázsolnak a lakásukból, házukból. Jelentheti ez azt, hogy pár bútort arrébb tolunk, átrendezzük a lakást, vagy apróbb változtatásokat javaslunk; de a teljes felújításig is terjed a repertoár. A lényeg, hogy a megbízónkkal együttműködve alakítjuk a home styling folyamatát is.” – tette hozzá Kis-Jakab Réka.

A szakember szerint ha van 10 ugyanolyan paraméterrel rendelkező lakás a piacon, akkor a home styling az egyik fogás, amivel elérhetjük, hogy a miénket nézze meg és azt is válassza az érdeklődő. A home styling hozzáértést és tapasztalatot igényel, amit számos vevő és bérlőjelölt visszajelzése alapján szereztek az ArtHome munkatársai.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb