Mindenmás

Wolt helyett hamarosan DoorDash futárok hozzák a pizzát Szegeden

Hétmilliárd euróért vásárolja fel az amerikai DoorDash a Wolt ételkiszállító céget – derült ki a két vállalat közös közleményéből. Az ügylet várhatóan 2022-re fejeződik majd be, magyarán jövőre – a Netpincért bekebelező Foodpanda alkalmazottai mellett – már DoorDash futárok fognak cikázni Szeged utcáin. 

TAVALY ŐSSZEL ÉRKEZETT MEG SZEGEDRE A WOLT

“Hello Szeged, megérkeztünk” – írta közleményében a 2014-ben alapított, mára 23 ország 180 városában 90 ezer futárral és 12 millió ügyféllel pörgő finn startup még tavaly szeptemberben. Úgy fest, ahogy jöttek, hamarosan úgy is mennek, pontosabban (akárcsak a Netpincér – Foodpanda esetében) átszíneződnek, 2022-től ugyanis már ilyen dobozokban hozzák majd a pizzánkat a Napfény Városában:

Nem tudjuk, hogy leesett-e, de a Netpincér (azóta Foodpanda) és a Wolt (hamarosan DoorDash) gyakorlatilag színt cserél egymással Szegeden:

  • a piros szerkóban szállító Netpincérből lett a kék Foodpanda,
  • a kék Woltból pedig piros DoorDash lesz 2022-től.

NAGYOT HÚZOTT AZ AMERIKAI DOORDASH

Az amerikai DoorDash Inc. és a finn Wolt Enterprises OY közös szerdai bejelentése szerint az amerikai vállalat részvénykibocsátással megvásárolta a finn vállalatot. A tranzakciós részvényárfolyam mintegy 7 milliárd euróra teszi a Wolt piaci tőkeértékét, azaz nagyjából a háromszorosára, mint amennyi a cég éves forgalma. A felek 2022 első felére várják a tranzakció véglegesítését a felügyeleti jóváhagyások megszerzése esetén. Az akvizícióval 22 európai ország piaca nyílik meg az egyébként is gyors ütemben terjeszkedő DoorDash előtt, és ezzel összesen 700 millióra emelkedik működési területének lakosságszáma. A DoorDash az európai terjeszkedés előtt már az Egyesült Államok, Kanada, Ausztrália és Japán hétezer városában futárkodott. Elemzők az idén 65 százalékos forgalomnövekedést várnak a DoorDash-től.

EKÖZBEN A KONKURENCIÁNÁL: NETPINCÉRBŐL FOODPANDA

Hasonló, de mégsem ugyanaz történt szeptemberben a Netpincér-Foodpanda kapcsán. Az 1999 óta működő, magyar alapítású NetPincér ételrendelő platform ugyanis már 2016-ban a világszerte több mint 50 országban jelenlévő Delivery Hero vállalatcsoport tagjává vált, azonban a névváltoztatással egészen idén őszig vártak. A cégcsoport az idén a márkaegyesítés mellett döntött, ennek első lépéseként a kontinensen Németország után Magyarországon vezették be a Foodpanda márkát.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb