Közélet

Botka László, Márki-Zay Péter és Molnár Áron is örül a tram-train indulásának, de fenntartásaik és kéréseik is vannak

Szeged, Hódmezővásárhely és Algyő örül annak, hogy elindult a vasútvillamos közlekedés, de vannak fenntartásaik és kéréseik a beruházással kapcsolatban – mondta közös sajtótájékoztatóján a három településvezető hétfőn Szegeden, a vasútvillamos Széchenyi téri megállójában.

A Márki-Zay Péter közösségi oldalán élőben közvetített tájékoztatón Botka László, Szeged polgármestere elmondta, 2011-ben kezdték előkészíteni a beruházást, akkor 2015-ös átadással és 10-15 milliárd forint bekerülési költséggel kalkuláltak. Szeged már akkor is támogatta a fejlesztést, bár ha a városlakókat megkérdezték volna, valószínűleg inkább egy déli Tisza-hidat választottak volna. Végül a vasútvillamos költségéből két-három híd is elkészülhetett volna – jegyezte meg.

A PROJEKTNEK KÖSZÖNHETŐEN PARKOLÓKKAL ÉS KERÉKPÁRTÁROLÓKKAL IS BŐVÜLT ALGYŐ

Molnár Áron, Algyő polgármestere felvetette: már korábban is kérvényezték, s továbbra is szeretnék, hogy a több mint 50 cégnek, 400-500 munkavállalónak terepet adó Algyői Ipari Parknál legyen megállója a vonalnak. Hozzátette, az ugyanakkor kedvező számukra, hogy az algyői vasútállomást és környezetét felújították a beruházás során, továbbá parkolókat és kerékpártárolókat is alakítottak ki.

MENETIDŐBEN NEM TUD VERSENYEZNI AZ AUTÓVAL

Márki-Zay Péter hódmezővásárhelyi polgármester a vasútvillamos előnyei között említette, hogy kötöttpályás, kényelmes, és átszállás nélkül köti össze a két település belvárosát, s hogy a hét egyes napjain éjszaka is közlekedik, ami vonzóvá teheti a fiataloknak. Hátránya azonban, hogy menetidőben nem tud versenyezni az autóval, s bizonyos városrészek autóbusszal is gyorsabban megközelíthetők – fűzte hozzá. Megjegyezte, több új megállóra is szükség lenne a vonalon, amihez villamosítani és kétvágányúsítani kellene azt.

TÁRGYALÁSOKAT FOLYTATNAK A MÁV-VAL

Kérdésre válaszolva Botka László elmondta, előrehaladott tárgyalást folytat a működtető MÁV-val arról, hogy a szegediek a városi szakaszon helyi jeggyel is tudják használni a vasútvillamost, illetve arról, hogy a belvárosi, önkormányzati tulajdonú sínek használatáért mekkora pályahasználati díjat fizessen a vasúttársaság.

HAJNALBAN VOLT A START

Az első vasútvillamos járat Hódmezővásárhely-Szeged között hétfőn hajnalban indult el. A vasútvillamossal a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztésének nevezte a beruházást az első járaton.

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb