Közélet

Még nem zárult le az ügy: Makó egyszeri támogatással segíti a Continentaltól elbocsátott dolgozókat

A makói önkormányzat egyszeri százezer forinttal segíti a Continental gyártól július elseje óta elbocsátott dolgozókat, továbbá a Makói Gumiipari Szakszervezet számára pedig négymillió forintos keretet biztosít a dolgozók jogi képviseletének támogatására – döntött rendkívüli ülésén a képviselő-testület csütörtökön.

Az egyhangúlag meghozott testületi határozatot Farkas Éva Erzsébet polgármester sajtótájékoztatón jelentette be. Elmondta, hogy a százezer forintos támogatásért jelentkezni kell az önkormányzatnál december 31-ig, a jogosultságot a szakszervezettel közösen bírálják el januárban. Eddig 23 egykori dolgozó jelentkezett – tette hozzá. Közölte, hogy a szakszervezettel határozatlan időre szóló együttműködési megállapodást kötnek, a négymillió forintos támogatást a jogi képviseletre még csütörtökön átutalják. Jelezte, a térség polgármestereit is megkeresték, hogy lehetőségeik szerint ők is támogassák az elbocsátott dolgozókat.

PÉLDA NÉLKÜLI A SEGÍTSÉGNYÚJTÁS

Lázár János országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón azzal kapcsolatban, hogy a Continental visszafizette az állami támogatást, úgy fogalmazott: “a magyarok pénze nem ingyenpénz”. Megjegyezte, a Continental nemcsak Makó, hanem az egész térség legnagyobb munkaadója, ezért támogatni kell az átalakulását. Az országgyűlési képviselő szerint példa nélküli, hogy egy önkormányzat így a munkavállalók oldalára álljon. A jogi képviseletre, ügyvédi költségekre biztosított négymillió forintos keretről szólva azt mondta, abból nemcsak a kirúgásokat, hanem az érvényben lévő foglalkoztatási szerződéseket is vizsgálni kell.

JOBB POZÍCIÓBÓL TUDJÁK SEGÍTENI A DOLGOZÓKAT

Radics Gábor, a Makói Gumiipari Szakszervezet elnökségi tagja az önkormányzattal kötött megállapodást úgy jellemezte, ezáltal jobb pozícióból tudják segíteni a dolgozókat. A Continental 2015-ben növelte gyártási kapacitását állami támogatás igénybevételével. Ám a világ autóipara megváltozott, felgyorsult az elektromos meghajtású járművek piaci térnyerése, majd a járvány következményeként az ellátási lánc problémák tovább nehezítették az iparági szereplők tevékenységét. Nehéz helyzetet teremt a makói üzemben a termékportfólió magas dízel-aránya, emiatt december elején jelezték, hogy a 2015-ben tett vállalásokat 2023-ig Makón nem tudják fenntartani. December 15-én a valamivel több mint 1,7 milliárd forint állami támogatást a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. visszafizette, annak ügyleti kamatával együtt. A gyár kedden azt jelezte, megnőtt a vevői rendelésállomány, ezzel megszűnt az idei évre korábban keletkezett kapacitástöbblet. Így mintegy 1500 fővel dolgozhatnak tovább, megtartva a kölcsönzött munkaerőt is. Tájékoztatásuk szerint még nem született döntés a makói telephely jövő évi létszámcsökkentéséről.
   

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb