Már a benzinkutak negyedénél van ellátási nehézség: a zavar átmeneti, a logisztikai, és az adminisztrációs átállás okozza
Szerda este bődületes roham volt a szegedi kutakon, és mint ma kiderült, nem csak a mi városunkban van gond: az Infostart szerint a magyarországi benzinkutak negyedénél van ellátási nehézség jelenleg. Bujdos Eszter, a holtankoljak.hu-t üzemeltető cég ügyvezetője ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy a zavar átmeneti, és a logisztikai és adminisztrációs átállás okozza az ellátási problémát.
Mint mondta, a probléma sokrétű, hiába korrigált a forint árfolyama és csökkent az olajár jegyzése, az orosz–ukrán háború továbbra is bizonytalanságot okoz, ezért tartósan magas maradhat az üzemanyagár – magyarázta tovább Bujdos Eszter. A holtankoljak.hu-t üzemeltető cég ügyvezetője szerint azonban az van jelentős hatással a folyamatokra, hogy a 480 forintos hatósági ár terheit próbálják elosztani a piaci szereplők között. “Ennek az a következménye, hogy lassan a lakosság számára is tankolási problémák keletkezhetnek, mert a jelenlegi ellátórendszer nem tudja azonnal kiszolgálni a megnövekedett igényeket” – tette hozzá. Ezt szépen példázza a szerda esti cikkünk arról, ahogy hatalmas sorokban álltak az autósok egyes szegedi kutakon:
A MEGNÖVEKEDETT IGÉNYEK MÚLT HÉTFŐ ÓTA ÉRZÉKELHETŐK
A megnövekedett igények már múlt hétfő óta érzékelhetők elsősorban a tranzitútvonalak mentén, márt máshol Európában szinte duplájába kerül mindenhol már az üzemanyag, mint nálunk, ezért teljesen érthető, hogy a tranzitforgalom döntő többsége itt tankol. A szakértő szerint a másik ok, amiért üzemanyaghiány lépett fel, hogy a nagykereskedelmi árak befagyasztásával a nagykereskedő cégek, amelyek eddig a teljes üzemanyag-forgalom 30 százalékát importálták Magyarországra, már nem szállítanak veszteségesen. “Ez az igény most nyilván megjelenik a magyar olajfinomítónál, és teljesen érthető, hogy egy-két nap alatt nem tudják a helyzetet sem logisztikában, sem adminisztrációban megoldani, hiszen most több száz benzinkúttal kell szerződést kötni ahhoz, hogy vidéken a kisebb benzinkutak üzemanyag-ellátása biztosított legyen. Az ígéret megvan arra, hogy mindent megtesznek ennek érdekében, ezt részben látjuk is, de a kutak negyedének vannak ellátási problémái” – mondta Bujdos Eszter, és hozzátette,
nagyjából 100-150 kút volt kénytelen bezárni a november óta tartó ársapka miatt, mert nem tudta a terheket viselni, és 300-350 benzinkút van, ahol hol van, hol nincs üzemanyag, függően attól, hogy odaér-e a tartályautó.
A LOGISZTIKAI ÁTÁLLÁS HOSSZÚ ÉS BONYOLULT
“Senkit sem biztatok arra, hogy tankoljon többet annál, mint amennyit egyébként szokott egy hosszú hétvége előtt, de arra is kell számítanunk, hogy lehet, hogy nem az első benzinkúton tudunk teletankolni, és azoknak a kutaknak a száma várhatóan növekedni fog, ahol bármilyen korlátozás vagy átmeneti készlethiányt tapasztalhatunk a következő napokban” – mondta, és jelezte, hogy ez a logisztikai átállás bonyolult és hosszabb folyamat, így akár egy hétre is szüksége lehet a rendszernek ahhoz, hogy ezt kezelni tudja.
A SHELL ÚJABB LIMITET VEZETETT BE
A korábban bevezetetett mennyiségi korlát után újabb limitet vezetett be több mint száz kúton a Shell. Csütörtöktől alkalmanként legfeljebb 25 ezer forint értékben lehet tankolni a Shell magyarországi, kisnyomású kútoszlopokkal felszerelt töltőállomásain – közölte a Telex kérdésére a cég.
3 hozzászólás