A mindszenti vonatbaleset margójára: idén már 16-an, azaz csaknem annyian haltak meg a vasúti átkelőkben, mint tavaly egész évben
Szinte hihetetlen, de egy hét alatt 5 vonatbaleset történt az országban, ebből az egyik olyan tragikus volt, hogy öt ember életét vesztette Mindszentnél. A MÁV a balesetek visszaszorítása érdekében figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt indít, hiszen, mint kiderült, ebben az évben már 16-an, azaz csaknem annyian haltak meg a vasúti átkelőkben, mint tavaly egész évben, amikor 17-en vesztették életüket.
Figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt indít a MÁV a balesetek visszaszorítása érdekében – jelentette be a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hétfőn Budapesten, közölve, hogy drasztikusan nőtt a vasúti átkelőkben történt balesetek száma. Mint mondta, idén már 16-an haltak meg vasúti átkelőkben, ami hatalmas növekedés, hiszen tavaly egész évben 17-en vesztették életüket – ismertette Homolya Róbert.
FEKETE HÉT LETT MÁRCIUS ELSŐ HETE
Homolya Róbert a múlt hetet fekete hétnek nevezte: hatan vesztették életüket vasúti átjárókban történt balesetekben. Közölte: szeretnék szigorítani a KRESZ-t, szigorúbban büntetnék például a sorompórongálást, visszatartva azokat, akik veszélyeztetik a közúti és a vasúti közlekedés biztonságát. Ennek érdekében jogszabály-módosítást kezdeményeznek.
MINDIG A FIGYELMETLENSÉG VEZET A BALESETEKHEZ
Homolya Róbert ismertette: a MÁV csaknem 7700 kilométer hosszú vasúthálózatot működtet, amelyen több mint 3600 vonat jár; 5500 olyan átjáró van, amelyben a közúti és a vasúti hálózat keresztezi egymást, ezeknek mintegy felében csak a vasúti átjáró kezdetét jelző, piros-fehér andráskereszt van. Hozzátette: sajnos a példák azt mutatják, hogy mindig figyelmetlenség vezet a balesetekhez.
2008 ÓTA NEM VOLT A VASÚTI ÜZEMRE VISSZAVEZETHETŐ BALESET
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója emlékeztetett: 2008 óta nem volt a vasúti üzemre visszavezethető baleset. Arról is szólt, hogy a Mindszentnél a múlt hét kedden történt, öt halálos áldozattal járó balesetben a médiában és az interneten megjelent videó alapján a kisteherautó szinte megállás nélkül hajtott az átjáróba, ahol egy motorvonattal ütközött. Homolya Róbert megjegyezte: a mindszenti balesetben a motorkocsi 19 tonna volt, de egy mozdony 80 tonna.
NINCS OLYAN ÉLETHELYZET, AMELYBEN MEGÉRI A PIROSAN VILLOGÓ LÁMPA ELLENÉRE A SÍNEKRE HAJTANI
Homolya Róbert aggasztónak nevezte, hogy csak a múlt évben több mint 800 esetben rongálták meg azokat a sorompókat, közlekedésbiztonsági berendezéseket, amelyekkel a baleseteket próbálják megakadályozni. A mav.hu/erjhaza oldalon is próbálják felhívni a közlekedők figyelmét az elkerülhető veszélyre, a portálon a vezérigazgató megfogalmazása szerint kifejezetten sokkoló fotókat szeretnének megosztani a közvéleménnyel, amelyeken látható, hogy ezeknek a baleseteknek milyen következményei vannak.
Nincs olyan élethelyzet, amelyben megéri egy pirosan villogó lámpa vagy lehajtott félsorompó ellenére behajtani a vasúti átjáróba, mert tragikus baleset történhet – mondta Homolya Róbert.
A NYOMOZÁST MINDEN ESETBEN GONDOSAN LEFOLYTATJÁK
Fazekas Géza, a Legfőbb Ügyészség szóvivője arról beszélt, hogy kiemelt figyelmet fordítanak a vasúttal összefüggő súlyos balesetekre. Rámutatott: minden olyan balesetben, ahol legkevesebb két ember hal meg, belső szabályaik alapján az ügyész is részt vesz a helyszíni szemlén, illetve az esetleges bizonyítási kísérletben. Hozzátette: a közúti baleset gondatlan okozása a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény, de ha ez a vasútüzem zavarásával jár, akkor közérdekű üzem működésének megzavarása is szóba kerülhet. A nyomozást minden esetekben gondosan lefolytatják, azonban az esetekben, amelyekben a szabályszegő nem éli túl a balesetet, természetesen nem kerül sor vádemelésre.
AZ ÁTJÁRÓKBAN TÖRTÉNŐ BALESETEKRE NEM LEHET FELKÉSZÜLNI
Molnár Péter mozdonyvezető – akinek húszéves szolgálata alatt hat vasúti átjárós balesete volt – kijelentette: kollégái jól felkészültek, szeretné, ha a közúton is jól felkészült emberek vezetnének. Az átjárókban történő balesetekre nem lehet felkészülni, hatalmas traumát okoznak minden mozdonyvezetőnek – mondta.
Egy hozzászólás