Smart Szeged

Beújít a MÁV: új, korszerűbb, Railjet szintű vonatok közlekedhetnek Szeged felé

” Új InterCity flotta beszerzését kezdjük meg” – jelentette be Vitézy Dávid, a TIM közlekedésért felelős államtitkára közösségi oldalán. Ez a beszerzés az összes hazai távolsági vonalon megoldja a távolsági járművek problémáját, elképzeléseik szerint Szegedre is ezek a vonatok járnak majd.

A kormány elfogadta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) előterjesztését, a csütörtökön megjelent kormányhatározat szerint:

  • 39 plusz opcionálisan 10 új, korszerű, vezérlőkocsival együtt legalább 7 kocsis távolsági szerelvény,
  • és 50, elsősorban hozzájuk való (de más vonatokban is használható) Siemens Vectron mozdony beszerzéséről döntött az idén megkötött keretszerződés terhére.

A KORSZERŰSÍTÉS SZEGEDET IS ÉRINTI

A politikus posztja szerint ez a beszerzés az összes hazai távolsági vonalon megoldja a távolsági járművek problémáját, úgy, hogy nemzetközi forgalomban is be lehet majd őket vetni. Elképzeléseik szerint:

  • a Budapestről Miskolcot, Nyíregyházát, Debrecent és Szolnokot felfűző kör-IC-ben,
  • Pécsre,
  • Kecskeméten át Szegedre,
  • Győrön át az ÖBB vonataival vegyesen Bécsbe,
  • a Balaton déli partjára,
  • és az északi parti vonal villamosítása után az északi partra, Prágába, Varsóba, Belgrád,
  • és a jövőben tovább akár a Balkán déli államai felé ezek az új, zárt ingavonatok járnak majd.

Mint írták, a többi, kisebb kapacitást igénylő irányba pedig olyan vonatok járnak majd, amelyek tisztán a hasonló színvonalú szolgáltatást jelentő (IC+, CAF) kocsikat tartalmazzák.

A kormányhatározat szerint a közbeszerzési eljárást még az idén meg kell indítani a 39+10 szerelvényre, ami összesen több mint 380 darab kocsit jelent majd. Ez a teljes MÁV-Start IC távolsági flotta bő kétharmadának cseréjét jelenti.

AZ ÚJ SZERELVÉNYEK AZ OSZTRÁK RAILJETEKRE HASONLÍTANAK MAJD

A kormányhatározat szerint 39+10 zárt távolsági ingaszerelvény fog érkezni. Ezek egy része a tervek szerint 9, a maradék 7 kocsiból áll majd, beleértve egy vezérlőkocsit is, hogy egyszerűen és gyorsan tudjanak irányt váltani a pályaudvarokon. Az új szerelvények felépítése és összeállítása tehát lényegében a nálunk is népszerű, Budapest és Bécs között közlekedő, az osztrák Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) által üzemeltetett RailJetekére hasonlít majd – ismertette az államtitkár.

Forrás: Vitézy Dávid FB oldala/ MTI

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb