“Ezek az akkumulátorgyárak nem a magyar emberek érdekeit szolgálják” – az egyik politikai párt szerint újabb területeket akar bekebelezni a BYD Szegeden
“Újabb területeket akar bekebelezni az a kínai tulajdonú elektromosautó-gyártó cég, a BYD, amely eddig 300 hektáron építette szegedi gyárát” – véli a Mi Hazánk, akik szerkesztőségünknek küldött keddi közleményükben úgy fogalmaznak, hogy: “a monumentalitásánál is nagyobb baj, hogy ezek az akkumulátorgyárak nem a magyar emberek érdekeit szolgálják”.
A párt szerint a BYD nemrég további területek megszerzésére nyújtotta be igényét, sőt 90 hektár beépítésére már meg is van az engedélye, továbbá a napokban megjelent információ szerint a szegedi főtér területének több mint kétszeresén, 10 hektáron húzna fel egy újabb csarnokot. Ez az összeszerelőüzem lehet a valaha volt legnagyobb alapterületű épület Szegeden – írták.
Azt azért hozzá kell tenni, hogy a BYD eddig 90 hektáron tevékenykedett a 300-on belül, és most szintén ezen a területen belül kértek építési engedélyt. A kínaiak az engedélyeket lépésről-lépésre szerzik meg a gyárhoz, miután a területet megkapják az önkormányzattól. Ez 3 részletben zajlik, a második átadási fázis határideje szeptember lesz, az utolsóé pedig az év vége.
A PROFIT KIÁRAMLIK AZ ORSZÁGBÓL
“A monumentalitásánál is nagyobb baj, hogy ezek az akkumulátorgyárak nem a magyar emberek érdekeit szolgálják, hiszen a profit kiáramlik az országból, alacsony hozzáadott értéket közvetít, a munkaerőt pedig a harmadik világbeli vendégmunkásokkal biztosítják, míg hazánknak nem marad más, mint az óriási környezeti terhelés, melynek emblematikus példája a gödi Samsung gyár is” – véli a Mi Hazánk, akik szerint “Magyarországnak élelmiszeripari nagyhatalommá, nem pedig akkumulátorgyár nagyhatalommá kellene válnia! Éppen ezért felszólítjuk a kormányt, hogy tegyen le az emberek egészségével játszó, rendkívüli környezeti terhelést jelentő és hibás gazdaságpolitikájáról és ne veszélyeztesse tovább a magyar embereket, se a magyar termőföldet és vízkincset, hogy ne az unokáinknak kelljen meginni az általuk ránk erőltetett nehézipar levét. Ne áldozza fel a Fidesz kormány hazánkat a külföldi multik gazdasági növekedésének oltárán” – emelték ki.
BOTKA SZERINT NEM LESZ AKKUGYÁRTÁS A VÁROSBAN
Nem egyszer került szóba az, hogy a BYD hol fogja a Szegeden összeszerelt autókhoz az akkumulátorokat gyártani. Botka László már korábban is kihangsúlyozta, hogy a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja majd meg a BYD, kivéve az akkumulátorgyártást és a vegyipari tevékenységeket.
2026 ELŐTT MEGKEZDENÉK A GYÁRTÁST
Márciusban írtuk meg, hogy még 2026 előtt megkezdi a termelést a gyár, amely helyben összeszerelt akkumulátorokat épít be. A potenciális beszállítók számára áprilisban tartottak egy rendezvényt, magas fokú helyi hozzáadott értékre törekednek – ez lehetővé teszi majd a járművek európai piachoz való jobb adaptálását. A BYD egyébként úgy számol, hogy még a magyarországi gyár beindulása előtt elérik majd az 5%-os piaci részt a villanyautók terén, ennek elérését segíti majd az összes Uniós piacon való megjelenés (helyi partnerek segítségével), és a termékportfólió kibővítése.