Hosszú várakozás és végeláthatatlan sorok a Kecskés – és Klebelsberg telepi vasúti átjáróknál: megkérdeztük a MÁV-ot, mikor lélegezhetnek fel az autósok
Áldatlan a helyzet Szegeden a Kecskés telepi és a Klebelsberg telepi vasúti átjáróknál, hívta fel rá figyelmünket több Olvasónk is. Elmondásuk alapján egyre gyakrabban csukódnak le a sorompók, ami mellett hosszú várakozás teszi próbára az arra közlekedők türelmét, a Szeged–Röszke vasútvonal felújítása miatti megnövekedett vonatforgalom miatt. Ennek következtében hatalmas torlódás alakul ki egy-egy sorompónál a Szabadkai úton és a Tompai Kapu úton, amely lényegesen megnehezíti az érintett szakaszokon a szegediek közlekedését. Arról, hogy a megnövekedett várakozási idő a sorompóknál meddig állhat fenn, lehet-e rá számítani a közeljövőben, hogy normalizálódik a helyzet és fellélegezhetnek az autósok, a MÁV Zrt-t kérdeztük.
A FELÚJÍTÁSI MUNKÁLATOK VÁRHATÓAN 2023 ŐSZÉN FEJEZŐDNEK BE
A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága szerkesztőségünknek eljuttatott válaszlevelében megírta, ütemtervnek megfelelően halad a Szeged–Röszke (136-os) vasútvonal felújítása a MÁV beruházásában. A vasútvonal felújítása, villamosítása tervezetten 2023 őszén fejeződik be teljeskörűen. Jelenleg hétvégén és hétköznap éjszakánként megengedett a teherforgalom ezen a szakaszon. A nappali órákban – vonatmentes időszakban – végzik a vasútvonal hátralévő kivitelezési munkáit.
A beruházás befejezésétől, tervezetten 2023. október végétől, a vasúti pálya 0-24 órában képes lesz a forgalom lebonyolítására, ennek okán az éjszakai tehervonatok mennyisége csökkeni fog, a villamosítást követően csendesebb, villamos vontatású mozdonyokat használva. 2025 év végétől a vasúti tranzit áruforgalom visszaterelődik a Szabadka – Kelebia – Kiskunhalas – Budapest vasútvonalra, ez várhatóan tovább csökkentheti a Szeged-Röszke között áthaladó tehervonatok számát.
A SZEGED-RENDEZŐ ÁLLOMÁS BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSÉNEK KORSZERŰSÍTÉSÉVEL A SZABADKAI ÚTI SOROMPÓK LEZÁRÁSI IDEJE IS CSÖKKENNI FOG
A MÁV tájékoztatása szerint a projekt keretében Szeged-Rendező állomáson a meglévő biztosítóberendezést részben korszerűbb berendezésre cserélik, ennek köszönhetően a Szabadkai úti sorompók lezárási ideje is várhatóan csökkenni fog. A Szabadkai úti vasúti átjáró 2018-ban már átépült, a mostani beruházás keretében csak a kapcsolódó vágányokon dolgoznak.
A KECSKÉS ÉS KLEBELSBERG TELEPI ÁTJÁRÓKNÁL A KÖZÚTI FORGALOMBAN FENNÁLLÓ TORLÓDÁSOK MEGSZÜNTETÉSE ÉRDEKÉBEN A KÖZÚTI ÉS A VASÚTI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE SZÜKSÉGES
Szegeden, a Szabadkai úti (Kecskés telepi) és a Klebelsberg telepi átjáróknál már a Szeged-Röszke vonalon újra indult teherforgalmat megelőzően is magas volt a vonatforgalom a 140 és 135. számú vasútvonalak miatt. A pályakapacitás, a menetrendi intenzitás és a biztosítóberendezés jellege miatt a közúti forgalomnál ez torlódásokat eredményezhet. Ennek javítása, megszüntetése érdekében szükséges a közúti és a vasúti infrastruktúra fejlesztése ezen a szakaszon is.
A KISKUNDOROZSMA-SZEGED KÖZÖTTI VASÚTI VONALSZAKASZ KORSZERŰSÍTÉSÉNEK ELŐKÉSZÍTÉSÉT AZ ÉPÍTÉSI ÉS BERUHÁZÁSI MINISZTÉRIUM VÉGZI
A Kiskunfélegyháza – Szeged vasútvonal, ezen belül a Kiskundorozsma – Szeged közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítésének előkészítését a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi, ami azonban januártól megszűnik. A cég feladatait pedig a Lázár János vezette tárca, az Építési és Beruházási Minisztérium viszi tovább. Ennek keretében valósulhat meg a Szabadkai úti útátjáró külön szintű átépítése is.
2 hozzászólás