Megvan, hogy miért szűnik meg augusztus 1-től az Újszeged-Mezőhegyes vonal
Tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től, köztük van a Mezőhegyes-Újszeged vonal is – írtuk meg tegnap a Közlekedő Tömeg Egyesület szerkesztőségünknek eljuttatott levelére hivatkozva. Ma azonban nyilatkozott a MÁV, így az is kiderült, hogy miért szűnnek meg a vonalak.
A Közlekedő Tömeg Egyesület értesülései szerint az alábbi tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től:
- 38 Nagyatád – Somogyszob
- 47 Godisa – Komló
- 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc
- 89 Miskolc – Tiszaújváros
- 98 Abaújszántó – Hidasnémeti
- 103 Karcag – Tiszafüred
- 114 Mátészalka – Csenger
- 121 Mezőhegyes – Újszeged
- 125 Mezőhegyes – Battonya
- 146 Lakitelek – Kunszentmárton
A listán ott van a Mezőhegyes-Újszeged vonal is, amely a nem gyengén poszt-apokaliptikus újszegedi vasútállomásról indul és érkezik.
MARAD AZ AUTÓBUSZ
A megszűnő vasútvonalakra ma reagált a MÁV – Volán csoport is, így fogalmaztak a levelében: “az érintett mellékvonalakon közlekedő korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé utasainknak. A közlekedésimód-váltás ugyanakkor példa arra is, hogy a MÁV és Volánbusz egyesítésével létrejött vállalatcsoport, hogyan tud a szinergiákra építve versenyképes megoldást kínálni egy-egy térség közösségi közlekedésére még a jelenlegi kihívások közepette is.”
AZ INTÉZKEDÉS NINCS ÖSSZEFÜGGÉSBEN AZ ELÖREGEDŐ BZ-MOTORVONATOKKAL
Úgy folytatták, noha az adott mellékvonalakon korábban Bz-motorvonatok közlekedtek, de leszögezték, hogy az intézkedés nincs összefüggésben a hodászi Bz-balesettel, a módváltás tervezése már korábban elindult.
„A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor – a hodászi balesetet okozó – kiegyenlítő tartály meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával. (Ennek a – járművek koránál fiatalabb, többször cserélt és rendszeresen ellenőrzött – alkatrésznek a meghibásodása olyannyira ritka, hogy a magyar vasúttársaság rendszerváltozás utáni történetéből nincs is rá adat. A hiba okának feltárása alapos vizsgálatot igényel, amely jelenleg is zajlik, amint a szakemberek eredményre jutnak, arról haladéktalanul tájékoztatjuk a nyilvánosságot)” – közölték.
NEM AZ UTASBIZTONSÁG MIATT DÖNTÖTTEK ÍGY
A MÁV-Volán csoport szerint így a módváltásba bevont 10 regionális mellékvonal esetében hangsúlyosan nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését, hanem a jármű- és személyzethiány, amelynek enyhítésére a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését.
“A közlekedéspolitikáért felelős korábbi vezetés által, 2022 decemberében elrendelt teljesítmény-többlet mértéke elérte a 3,5 millió vonatkilométert, amellyel kapcsolatban a vasúttársaság jelezte az illetékes államtitkárságnak, hogy ilyen mértékű szolgáltatásbővítés mind a járműállomány, mind a humánerőforrás (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók) oldalról kockázatot hordoz. E kockázatokat az ukrajnai háború miatti alkatrészhiány csak tovább súlyosbította, így mára a vállalatcsoport munkatársainak megfeszített, összehangolt munkájára és minden szakmai tapasztalatára szükség van ahhoz, hogy a vasúttársaság nap mint nap teljesíteni tudja közszolgáltatási feladatait” – jelentették ki a 24.hu összefoglalója szerint.
Láttál valamit, amely izgalmas, érdekes vagy hasznos lehet a Szeged365 Family többi tagja számára is? Töltsd le a vadonatúj applikációnkat, küldj fotót és légy a tudósítónk!
App Store: https://apple.co/3ZdLaYm
Google Play: https://bit.ly/3LSOTHJ
Kövess a Szeged365 TikTok, Facebook és Instagram oldalakon is!
Köszönjük, hogy a virtuális családtagunk vagy!