Félelmetes homokvihar, gyorshajtás, bírságok és egy autócsere: ilyen volt a szegedi Bamakosok hazaútja az afrikai kalandból
Majdnem börtönbe került Mauritániában a szegedi KAM Home Goes 2 Bamako csapata, Guinea közelében pedig kirabolta őket egy csapat gyerek – olvashattátok a szegedi srácok élménybeszámolóját nálunk a világ legnagyobb amatőr rallyjáról, a Budapest Bamako Rallyról. Nos, mint Muráti Kamilló csapatkapitánytól megtudtuk, kalandjaik itt koránsem értek véget, a hazaút is tartogatott izgalmakat a kalandorok számára, amit Kamilló meg is osztott velünk. Noha a rally már véget ért a szegedi csapat számára, a kaland még folytatódik a Szeged365 hasábjain!
REKORDIDŐ ALATT ÉRT HAZA A SZEGEDI CSAPAT
A szegedi KAM Home Goes 2 Bamako csapata rekordidő alatt, 7 és fél nap alatt ért haza autójukkal a Budapest Bamako Rally célállomásától, Sierra Leone fővárosából, Freetown-ból Szegedre. Ez az út ugye odafelé 21 napba telt a futam résztvevőinek. Mint Kamilló mesélte, a célba érés örömteli pillanatait csak még jobban emelte, hogy Freetown-ban mindenki tudta már, hogy kik ők, és nemcsak a futam tagjai, hanem sokan a helyiek közül is. Kamillóék tulajdonképpen már tapasztalt rókáknak számítottak, sokszor nyújtottak segítséget, adtak tanácsokat a rally más résztvevőinek is, karitatív tevékenységükről pedig már a helyiek is megjegyezték a nevüket.
VOLT EGY AUTÓCSERE IS A CÉLT KÖVETŐEN
S, noha autóval jöttek haza a szegedi srácok, de nem azzal, mellyel elindultak. A Szeged365 matricát is viselő járgányt ugyanis eladták Afrikában, így egy pesti csapat autójával döngettek egészen hazáig, akik repülővel jöttek vissza, így örültek neki, hogy Kamillóék bevállalták az utat autójukkal. Kalandokból pedig ezen az úton sem volt hiány.
HATALMAS HOMOKVIHAR KAPTA EL A SZEGEDI CSAPATOT
Mint Kamilló mesélte, Nouakchott-ban, Mauritánia fővárosában jártak, ahol egy hatalmas homokvihar kapta el őket. Körülbelül 500 kilométeres szakaszon haladtak úgy a srácok, hogy szinte az orrukig sem láttak. “Közel haladtunk a parthoz, bár nem láttunk belőle semmit. Jobbról folyamatosan nagy erejű széllel kaptuk a homokot. Közben több ellenőrző ponton is áthaladtunk, ahol csendőrök, rendőrök és katonák állítottak meg bennünket. Mikor egy-egy ellenőrzésnél le kellett húznunk az ablakot körülbelül két kiló homok árasztott el bennünket” – idézte fel Kamilló. Hozzátette, a sok homokot meg is sínylette az autó alja, ami az európai esőzésekkel már a rozsdásodás jeleit mutatta, ez is jól ábrázolta, micsoda erő lakozott abban a homokviharban.
GYORSHAJTÁSÉRT LEMESZELTÉK ŐKET
Sőt, miközben a homokviharban a természet erőivel küzdött a szegedi csapat, még gyorshajtásért is lemeszelték őket az egyik ellenőrző ponton, pedig, ahogy Kamilló mesélte, ha akartak volna se tudtak volna abban az ítéletidőben gyorsan hajtani. Ahogy a szegedi csapatkapitány beavatott bennünket, ezen a részen mobil ellenőrző pontok voltak, ahová a helyi hatóság kihelyez egy stop táblát, illetve lassításra figyelmeztető táblákat. Akkora volt viszont a szél ereje ezen a napon, hogy az első jelzőtábla eldőlt, így Kamillóék nem vették észre, hogy ellenőrző ponthoz közelednek. Végül egy homokviharos, pornyelős activity után bírság lett a vége.
PAPUCSBAN MOTORT IGEN, AUTÓT NEM LEHETETT VEZETNI
A közlekedésben nagyon úgy tűnik, nem volt szerencséje a srácoknak. Marokkóban még az odafelé vezető úton, ahol Németországból leselejtezett traffipaxokat használtak a helyiek, csípte gyorshajtáson az egyik őket. Itt is pénzbírságot kellett fizetniük a Bamakosoknak. Sőt, Guineaban papucsban való vezetésért kapták el a helyi hatóságok Kamillóékat, ott is pénzbírság lett a vége. Érdekesség, hogy ugyanakkor papucsban a helyieknek lehetett motort vezetni. Sőt, mint Kamilló mesélte, a futam egy másik tagját azért büntették meg, mert a járműben hátul ülő versenyző viselt papucsot, ami, ezek szerint szintén “tilos” Guineaban.
AZ EURÓPAI SZAKASZT PIHENŐ NÉLKÜL LENYOMTÁK SZEGEDIG
Az afrikai kalandokat követően, amikor a csapat átjött a komppal Gibraltárnál, tartottak egy rövid pihenőt, majd felváltva vezetve, pihenő nélkül hazavezettek, egyben lenyomták Szegedig az út európai szakaszát, körülbelül 3300 kilométert.
LESZ-E FOLYTATÁS?
Kamilló azt is elárulta, most már családos emberként változnak az ő életében is a prioritások, így még nem tudja, indulnak -e a Budapest Bamako Rallyn. A következőt, mint elárulta, valószínűleg kihagyják, utána pedig még a jövő zenéje hogyan alakul, még az is előfordulhat, hogy utána újra beveszi a szegedi KAM Home Goes 2 Bamako csapata Afrika vadregényes tájait.
Fotók: KAM Home Goes 2 Bamako