Közélet

Ifjúsági életpályamodellt dolgoz ki az SZTE

A Szegedi Tudományegyetem egy olyan ifjúsági életpályamodell kidolgozását kezdeményezte a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel, amely értelmében a fiatalok már 13-14 éves korban betekintést nyerhetnek bizonyos szakterületekbe és szakmákba – a középiskolai elindulásától az egyetemi képzésen át egészen a munkaerőpiaci betagozódásig. A kezdeményezés első lépéseként a közelmúltban tartottak szakmai megbeszélést a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel.

Napjainkban mind fontosabbá válik, hogy az oktatás is felismerje a jelen kor kihívásait és alkalmazkodni is tudjon a piaci igényekhez. A Szegedi Tudományegyetem már több középiskolával is sikeres partneri kapcsolatot alakított ki, most azonban még nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a középfokú oktatási intézményekkel közös szakmai együttműködésekre. A magas színvonalú oktatás és a versenyképes ismeretek biztosítása mellett elkötelezett SZTE kiemelten fontosnak tartja azt, hogy ezen cél elérése érdekében a régió szakképzési centrumaival is – mint az egyetem egyik potenciális utánpótlás bázisát biztosító intézményrendszerrel – együttműködjön.

Az SZTE célja, hogy olyan életpályamodellt dolgozzon ki a szakképző intézmények bevonásával, amelyet a fiatalok vonzónak találnak. Cél, hogy olyan versenyképes szakmát kapjanak, amellyel megállják a helyüket a munkaerőpiacon – hallottuk Prof. Dr. Gellén Klárától, az SZTE oktatási rektorhelyettesétől a megbeszélésen.

Fotó: Bobkó Anna

A szakmai találkozó célja, egy olyan életpályamodell kidolgozása, amellyel a szakképző intézmények az iskolaválasztás előtt álló diákok részére már egy konkrét „oktatási életpályát” is fel tudnak vázolni, segítve ezzel a tanárok, diákok és a szüleik pályaválasztási lehetőségek közötti eligazodását. – Olyan célkitűzéseket kell megfogalmazni és előrevetíteni a fiatalok számára, amelyek felkeltik érdeklődésüket, vonzónak találnak. Ezáltal a Szegedi Tudományegyetemen szeretnék tanulmányaikat folytatni, ismereteiket bővíteni, tudásukat gyarapítani a szakképzés elvégzése után. – fogalmazott a rektorhelyettes. Prof. Dr. Gellén Klára összegezte, hogy ehhez kapcsolódóan az SZTE feladata összetett: többek között ösztöndíjprogramok kidolgozása, az egyes szakokon az egyetemi bemenet és a képzések összehangolása, gyakorlati lehetőségek megfogalmazása, munkaerőpiaci szereplők közreműködésével.

– Fontos a fiatal generáció bevonzása és az, hogy a diákokat minél korábban – akár már óvodában, vagy általános iskolában – megszólítsuk, felkeltsük érdeklődésüket. Erre szolgálnak a különböző színes és izgalmas kari programjaink – hallottuk Dr. Mikó Edittől. Az SZTE Mezőgazdasági Kar dékánja bemutatta a kart és a beiskolázást segítő tevékenységeket a megjelenteknek, szót ejtett többek között a kari nyílt napokról, a drónreptetés népszerűségéről mindemellett a jövőbeli terveket is vázolta.

„A felső tagozattól a vállalatokig” vizionálta a hallgatói életpályát Dr. Bíró István, az SZTE Mérnöki Kar dékánja. Mindemellett kiemelte a duális képzés hasznosságát és kari lehetőségeket. A közelmúltban átadott fejlett szimulációs termüket mutatta be a résztvevőknek Dr. Nagy Grócz Gábor az Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar oktatási dékánhelyettese, aki a nyári táboroztatásról jövőbeni lehetőségéről is szót ejtett.

Forrás: Szabó Dávid – Szeged365.hu

Dr. Nyúl László, az SZTE TTIK Informatikai Intézet vezetője, ismertette a kar beiskolázási programjait, akitől hallhattunk többek között a Szegedi Innovatív Informatikai Versenyről, az Ugorj be hozzánk egy órára programról, a Lányok Napjáról vagy például a Kutatók Éjszakájáról is.

Az részvevők a közös gondolkodás jegyében az egyes képzési területeken folytatják az életpályamodell kidolgozását és a jövőre nézve további gyümölcsöző együttműködés lehetőségeket vetítették elő.

Forrás: SZTE

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb