Közélet

Mától fizetős a parkolás a Huszár Mátyás rakparton – Haág Zalán szerint nem volt jó ötlet

Mától fizetős a parkolás a Huszár Mátyás rakparton, ezzel együtt 400 ingyenes parkolóhely szűnt meg ma reggel 8-tól a Napfény Városában: a fent említettek mellett a rendőrség, az ügyészség vagy éppen az önkormányzat dolgozói által eddig díjmentesen használt helyek is fizetőssé váltak.

400 INGYENES HELY SZŰNT MEG MA REGGEL

Ami pozitív: felszabadultak parkolóhelyek, mármint, az eddig állami vagy önkormányzati cégeknek, hivataloknak tartanak fenntartott helyek is “normál” használatba kerültek, mindenki számára használható, de fizetős parkolóként. Mindez rossz hír a “hivatali” parkolóhelyeket eddig ingyenesen használóknak, viszont némiképp enyhül a klasszikus szegedi “hová a frászba parkoljak” mizéria.

Ami negatív: a Huszár Mátyás rakpart parkolóhelyei egy csapásra fizetőssé váltak ma reggeltől. Ezzel egy időben megszűnt a díjmentes buszparkoló a rakparton, amely átkerült a Felső Tisza-part elejére, a folyó felőli oldalra.

Mihálik Edvin szegedi képviselő (Momentum), egyben zöld városért felelős tanácsnok még februárban állt elő az ötlettel a közgyűlés előtt, hogy mindenki fizessen a parkolásért Szegeden. A képviselő előterjesztésében azt írta, hogy az állami és önkormányzati parkolókat vissza kell adni a szegedieknek. A közgyűlés anno elfogadta a javaslatot, ez lépett ma életbe.

HAÁG ZALÁN: A RAKPART VALÓBAN LEGYEN MINDENKIÉ!

“A rakpart valóban legyen mindenkié – állítsák vissza az ingyenes parkolást!” – kezdődik Haág Zalán KDNP-s önkormányzati képviselő, frakcióvezető ma délelőtt szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye.

“A Szegedi Közgyűlés tíz éve az én indítványom eredményeként, jelentős, pártokon átívelő többséggel döntött a Huszár Mátyás rakpart fizető parkolási zónából történő kivételéről. Az akkori döntést a gyakorlat indokolta: miközben a rakparton a parkolóhelyek kihasználtsága alig tízszázalékos volt, addig a Stefánia és a Széchenyi tér közötti területen autók sokasága körözött rendszeresen parkolóhely után kutatva, ami forgalmi dugót, indokolatlan stresszhelyzetet és felesleges károsanyag-kibocsátást eredményezett az érintett területen, megkeserítve az ott élők, közlekedők, játszótéren szabadidejüket töltő gyermekek mindennapjait” – fejtette ki a KDNP szegedi elnöke. Ahogy írta, a parkolás ingyenessé tétele a rakparton az elmúlt évtizedben elősegítette, hogy azok, akik a Széchenyi téren és környékén ügyeiket intézik, a rakparton hagyják autóikat, és gyalog közelítsék meg úticéljukat. A rakpart kihasználtsága így – láthatóan – 90 százalék fölötti lett, ugyanakkor az is egyértelmű, hogy a fizető parkolóhelyek sem maradtak üresen. Így tehát mindenki jól járt.

Haág szerint a ma életbe lépett döntés megint a korábbi áldatlan állapotokhoz vezethet, hiszen az elmúlt 10 évben a belvárosi parkolóhelyek száma több százzal csökkent, miközben a városban közlekedő autók száma tovább növekedett. A fentiek alapján egyértelmű, hogy a korábbi helyzet mostani visszaállítása semmiképpen sem „zöld program” – írja a képviselő. Szerinte a rakpart ismételt fizetőssé tételével fennáll a veszélye annak, hogy az autósok – ha már úgyis fizetniük kell – közvetlenül az úticéljukhoz hajtanak, ha pedig ott nem találnak azonnal parkolóhelyet, újabb és újabb köröket téve igyekeznek közeli várakozási lehetőséget találni. Ez pedig fölöslegesen tovább terheli a szűkebb értelemben vett belváros amúgy is zsúfolt utcáit.

A közlemény zárásaként arra kéri a városvezetést, hogy vizsgálja felül korábbi döntését, és a következő közgyűlésen állítsa vissza a 2010-ben létrejött helyzetet, vagyis az ingyenes parkolást a rakparton.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb