Közélet

Meglepetés a MÁV-tól, csütörtök estére: holnaptól újra a régi menetrend szerint járhat a tram-train

Péntektől újra a menetrendhez szükséges mennyiségű tram-train jármű közlekedik Hódmezővásárhely és Szeged között – írja közleményében a MÁV, a vállalat szerint a gyártó Stadler ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy a nehézségek ellenére is biztosítsa a megfelelő mennyiségű járművet a menetrendszerinti forgalom lebonyolításához.

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a hét első fele a Szeged és Hódmezővásárhely között járó tram-trainről szólt, egy vasárnap esti MÁV-bejelentéssel kezdtünk, amely arról szólt, hogy hétfőn nem jár a vasútvillamos,

majd jött egy kedd estére, hasonló témában,

majd egy szerdára is, ez már jóval bíztatóbb tartalommal,

most pedig befutott a negyedik, benne a hét jó híre, mint írják, a Stadler mai tájékoztatása alapján pénteken ismét a menetrendhez szükséges darabszámú szerelvény fog közlekedni.

NYOLCBÓL HÁROM TRAM-TRAIN BALESETEZETT VAGY EGYÉB KÁRESEMÉNYT SZENVEDETT EL

A héten történt fennakadások okairól a MÁV azt írja, a jelenleg leszállított nyolc motorvonatból álló tram-train flottából három balesetet vagy egyéb káreseményt szenvedett el, így ezeket a járműveket a gyártó nem tudja forgalomba állítani.

  • Az utasforgalmi próbaüzem alatt bekövetkezett, a KRESZ szabályait be nem tartó gépkocsivezető által okozott szegedi ütközéses baleset során a 007-es járművön olyan szerkezeti károsodás keletkezett, ami miatt bizonytalan ideig nem is fog tudni közlekedni.
  • A másik két sérült jármű javítását soron kívül végzi a gyártó Stadler.
  • A december végén érkezett nyolcadik tram-train üzembehelyezéssel kapcsolatos felkészítése, vizsgáztatása pedig folyamatban van, a szükséges vizsgákig a szerelvény nem vehet részt az utasszállításban.

Ahogyan korábban is jeleztük, a hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák, arra azonban szinte lehetetlen felkészülni, hogy a rendelkezésre álló flotta közel fele balesetek, vagy egyéb kéresemények miatt egyszerre esik ki. 

EMBERI MULASZTÁS, IDŐJÁRÁSI BEHATÁSOK

Kanda Imre, a projekt főmérnöke ma azt nyilatkozta, ez egy kis flotta, szemben például egy budapesti 600 villamossal, amely meg sem érzi, ha 3 járműve kiesett. Itt a 8-ból eleve pár még nem is szállíthat utasokat, mert a tartampróbát teljesíti és minden új rendszernél ezek a hibák, problémák előfordulnak.

A szakember az alábbi interjúban foglalta össze a hibák okait:

ERRE LEHETETLEN VOLT FELKÉSZÜLNI

“Ahogyan korábban is jeleztük, a hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák, arra azonban szinte lehetetlen felkészülni, hogy a rendelkezésre álló flotta közel fele balesetek, vagy egyéb kéresemények miatt egyszerre esik ki” – írja a MÁV, akik azzal zárták ma délutáni közleményüket, hogy az elmúlt napokban lefolytatott egyeztetések alapján a gyártó ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy biztosítsa a megfelelő mennyiségű járművet a menetrendszerinti forgalom lebonyolításához.

A gyártó mai tájékoztatása alapján pénteken a menetrendhez szükséges darabszámú szerelvény fog közlekedni.

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

'Fel a tetejéhez' gomb