Közélet

Kanda Imre, tram-train főmérnök: amikor feláll a teljes flotta, akkor nem fog ekkora gondot okozni, ha 2-3 jármű kiesik

Három jármű is kiesett a közelmúltban a forgalomból baleset, egyéb hiba, vagy járművezetői figyelmetlenség miatt. A 8 szerelvényből álló flottából még vannak olyan szerelvények, amelyek a tartampróbát teljesítik, így három jármű kiesése sajnos komoly gondot okozott a tervezett menetrendben Szeged és Hódmezővásárhely között – írja a Promenád24 a Rádió7-re hivatkozva.

Az ónos eső hatással lehetett volna a váltókra, de mivel ezeket fűtési berendezéssel látták el, így azok nem fagytak be. Ugyanakkor, ha vastag a jég a felsővezetéken, az szakadást eredményezhet, ez történt a közelmúltban is Szegeden – ismertette Kanda Imre főmérnök.

LEGYÜNK TÜRELMESEK

Egy másik szerelvénynél aláváltás történt, amely ezért kisiklott, ez járművezetői hiba volt – tudtuk meg. Ugyanakkor a főmérnök hangsúlyozta, legyünk türelmesek a járművezetőkkel is, egy olyan, teljesen új rendszerben kell vezetniük, amiben még nem volt részünk és a megfelelő rutin kialakulásához idő kell. A főmérnök a kiesett szerelvényekkel kapcsolatban még elmondta, ez egy kis flotta, szemben például egy budapesti 600 villamossal, ami meg sem érzi, ha 3 járműve kiesett. Itt a 8-ból eleve pár még nem is szállíthat utasokat, mert a tartampróbát teljesíti és minden új rendszernél ezek a hibák, problémák előfordulnak – számos ilyen példa van a villamosoknál.

ÁT KELL ESNI A KEZDETI ZÖKKENŐKÖN

Kanda Imre a lakosság türelmét kérte és kihangsúlyozta, hoyg ha ezeken a természetesen előforduló zökkenőkön túl lesz a tram-train, utána 40-50 évre biztosítja a teljes körű szolgáltatást Szeged és Hódmezővásárhely között. A műsorban szó esett a szegedi remízről is, ez már a műszaki átadásnál tart és olyan technológiákkal lesz felszerelve, amelyek még hatékonyabbá teszik a járművek karbantartását és esetleges javítását. Az átadás befejezése tavasz végén várható. Mucsi László projekttanácsadó a Rádió7 Közös nevezőjében a vásárhelyi remízzel kapcsolatban elmondta, a közbeszerzési eljárások véget értek, hamarosan kezdődik a tervezési szakasz. A műsorban szó esett ismét arról, hogy a villamosnak mindig elsőbbsége van a körforgalomban, továbbra is közlekedjünk óvatosan és körültekintően.

Az óvatos és körültekintő közlekedés felhívására remek példa alegutóbbi szegedi baleset:

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb