Kikapcs

“Utolért bennünket az a kor, amikor belefektetett energia nélkül mindenki híres akar lenni” – a Chicago sztárjai mesélnek a musicalről a Szabadtéri Szalon keretében

A Szegedi Szabadtéri Játékok idei évadában Stahl Judit vezetésével követhette végig minden színházbarát az egy-egy produkcióhoz kapcsolódó háttérbeszélgetéseket, mely során az érdeklődők kulisszatitkokat tudhattak meg az aktuális darab alkotóitól és művészeitől. A Szabadtéri Szalon idei utolsó vendégei augusztus 9-én, kedden délután a Chicago művészei közül Janza Kata, Nagy Ervin és Lakatos Márk, valamint Béres Attila, az előadás rendezője voltak.

AUGUSZTUS 12-ÉN DEBÜTÁL A CHICAGO A DÓM TÉR SZÍNPADÁN

Először szerepel a Chicago musical a Szegedi Szabadtéri Játékok műsorán, az augusztusi bemutatót Béres Attila rendezi. John Kander, Fred Ebb és Bob Fosse világhírű musicaljének bemutatóját augusztus 12-én tartják a Dóm téren, majd még öt este láthatja a közönség, így augusztus 20-án a darab zárja a fesztivál idei évadát. A musical főszerepeiben a hazai színházi élet népszerű, változatos műfaji háttérrel rendelkező művészei játszanak majd. A revüsztár kettős gyilkos Velma Kelly szerepében Ónodi Eszter látható, akit Billy Flynn ügyvédként Nagy Ervin képvisel majd a Dóm tér színpadán. Morton Mama dögös börtönőrszerepében Janza Kata tér vissza Szegedre, míg a Konferanszié karakterét Lakatos Márk ölti magára a Dóm tér színpadán.

“MINDENKINEK JÁR 15 PERC HÍRNÉV”

A Szabadtéri Szalon keretében Béres Attila, aki többször színre vitte már ezt a darabot, viszont Szegeden, a Dóm tér színpadán most először rendezi, elmondta, hogy a Chicago musical sosem veszítette el az aktualitását. Mint mondta a darab a húszas évek romantikáját idézi, de közben valahol mégiscsak a 60-as, 70-es évek Amerikájának arra a közhelyére épül, hogy mindenkinek jár 15 perc hírnév. Ez a tendencia pedig a 2000-es évek második felének Magyarországát is utolérte, hiszen ma az influenszerek, a Tiktok és az Instragram világát éljük. Utolért minket az a kor, amikor mindenki híres akar lenni, úgy akar kitörni a szürke hétköznapokból, hogy nem ő lesz a legjobb orvos, nem hosszú, gyötrő, sok tanulással töltött évek után felvételizik és végez el egy egyetemet, hanem belefektetett energia nélkül, a könnyebbik utat választva híres lehessen és millió követőre tehessen szert.

NAGY ERVIN: A MINDEN HÁJJAL MEGKENT ÜGYVÉD, AKI PONTOSAN TUDJA, MINDEN NAPPAL ELÁRULJA MAGÁT

Stahl Judit elmondta, a Chicago eredetileg egy színdarab volt, amit egy nő írt két, a húszas években történt gyilkosságot összedolgozva. A dolog pikantériája, hogy az egyik gyilkosságot elkövető nő, az ügyvédjével még meg is nézte a színdarabot. Az ügyvéd pedig úgy nyilatkozott a darabról, hogy ez az egyik legjobb szatíra az amerikai közéletről. Nagy Ervin, aki a minden hájjal megkent ügyvédet alakítja a darabban, elmondta, szerinte az övé egy időtlen karakter, hiszen mindenhol fellelhető az éppen az árral jól úszó, a felső körökkel nagyon jó kapcsolatokat ápoló, minden társadalmi rétegben jól mozgó, ügyeskedő embertípus. Mint mondta, karakterének fő mozgatórugója, hogy mindenkivel jóban kell lenni: a sajtóval, a bíróval és így bármit el lehet szépen intézni, miközben azért pontosan tudja, hogy minden nappal elárulja magát, hivatását.

JANZA KATA: A RETTEGETT MORTON MAMA MEGFORMÁLÓJA, AKI MÉGIS TYÚKANYÓ SZEREPET TÖLT BE AZ ELÍTÉLTEK KÖRÉBEN

A Morton Mamát alakító Janza Kata elárulta, a darabban mindenkinek van egy kis kiszólása, igazság pillanata a nézők felé, ami a színész véleményét tükrözi. A színésznő elmondta, nem minden szerepet adnak könnyen. A való életben kedves, mindenkivel törődő személyiségével szöges ellentétben áll Morton Mama vasszigora, ahogy a börtönben az elítéltekkel bánik, akitől rettegnek, ugyanakkor van egy tyúkanyós vonása is a karakterének. Janza Kata ennek a két jellemvonásnak a határmezsgyéjén egyensúlyozik a darab közben.

LAKATOS MÁRK: ALAPVETŐEN KÍVÜLÁLLÓNAK ÉRZI MAGÁT MINDEN KÖZEGBEN, ÉPPEN EZÉRT ÁLL KÖZEL HOZZÁ EZ A SZEREP

Béres Attila elárulta, ő végig úgy képzelte, hogy a Chicago a Konferanszié története, mintha ő mesélné végig a sztorit, hiszen közel áll ehhez a világhoz, amelyről ironikusan mesél, mégis valahol kicsit kívülálló. Lakatos Márk, a karakter megformálója elmondta, neki pont azért tetszett meg ez a szerep, mert alapvetően kívülállónak érzi magát minden közegben, tehát a kereskedelmi televízióban és a színházban is, így meg kell teremtenie azokat a hidakat és kapcsolatokat, amelyek által elfogadtatja magát, pont, mint az általa megformált Konferansziének. Karaktere egy tudatosan vállalt bohóc szerep, amit az életben is visz.

A TELJES BESZÉLGETÉST ITT TUDOD MEGTEKINTENI

A Szabadtéri Szalon adását az alábbiakban, illetve a teátrum Youtube csatornáján és Facebook oldalán is megtekintheted.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb