Sport

Napi korrekt: rózsaszín mezben lépnek pályára szombaton a kékek, csatlakoznak a mellrák elleni kampányhoz Szegeden

Szombaton a Balatonfüred elleni meccsen egyedi, különleges mezben lép pályára az OTP Bank-Pick Szeged, csatlakoznak ugyanis a mellrák elleni kampányhoz – közölte a klub pénteken.

Mint kiemelték: “minden év októbere a mellrák elleni kampány hónapja. Csapatunk is csatlakozik ehhez az akcióhoz, szombaton a Balatonfüred elleni hazai bajnokin egy különleges, rózsaszínű, egyedi mezben lépünk majd pályára. Szeretnénk mi is felhívni a figyelmet a mammográfiai szűrés fontosságára.”

ÁRVERÉSRE BOCSÁJTJÁK MAJD A MEZEKET

A Füred elleni meccs szlogenje ez lett: „Férfiak a mellrák ellen!” A meccs után a mezeket, amelyben pályára lépnek, a Mellrákinfó Egyesület kapja meg tőlük, amelyeket árverésre bocsájtanak majd. A második félidő kezdődobását az egyesület nevében Mágori Csilla végzi majd el. Bíznak benne, hogy a csapat ezzel a jótékonysági akcióval sok-sok helyre eljuttatja ezt a fontos üzenetet, és még sikeressebbé teszik az októberi kampányt.

ÉVENTE 9500 NŐNÉL DIAGNOSZTIZÁLNAK MELLRÁKOT

Magyarországon évente 9500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot és körülbelül 2000 nőt veszítünk el emiatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható (az 5 éves túlélés esélye közel 95%), mégis kevesen, a nők 40-50%-a jár csak el az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra, melyre 2 évente kapnak meghívót a 45-65 év közötti hölgyek.

A fiatalabb korosztálynak is figyelnie kell magára, ezért érdemes minden hónapban elvégezni az önvizsgálatot 18 éves kortól, illetve 30 éves kortól egyszer egy évben elmenni ultrahangra, amire a háziorvostól lehet beutalót kérni. A 65 évnél idősebbeknek is szintén beutalót kell kérni mammográfiára és el kell járni. A mellrák nem válogat, sajnos egyre több a fiatal érintett.

MINDNEN NŐ SZÁMÍT

A kékek felhívták a figyelmet arra is, hogy a Mellrákinfó Egyesület 2015-ben alakult meg, Halom Bori személyes érintettsége nyomán, aki 2012-ben esett át a betegségen, majd blogolni kezdett (mellrakom.blog.hu). Azóta töretlenül segítik egyrészt az érintetteket, másrészt nagy hangsúlyt fektetnek a figyelemfelhívásra, edukációra is.

Minden évben éves konferenciát szerveznek az érintett hölgyeknek, ahol átlagosan 130 ember vesz részt. Cégekhez járnak felvilágosító előadásokat tartani, sok nagy céggel, szállodával vannak együttműködésben, amelyek mind abban segítenek, hogy egyre több és több nőhöz juttathassák el üzeneteiket, miszerint MINDEN nő számít és mindenkinek figyelnie kell magára! Idén októberben is rengeteg online kampánnyal készülnek különböző cégekkel, szállodákkal, fotókiállításokkal, ezeket mind figyelemmel lehet kísérni a social média felületeiken.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb