Közélet

Fizessenek a gazdagok? Van, ahol megháromszorozzák a SUV-k parkolási díját, mert túl nagyok

A kis és normál autóknak „csak” 6 eurót, körülbelül 2300 forintos árat kell fizetniük óránként, ám egyes autók használóinak ennek a többszörösét, körülbelül 7 ezer forintnak megfelelő eurót kell kicsengetniük ugyanennyi időért Párizsban.

Mint kiderült, a párizsiak 54,5 százaléka szavazott arra, hogy a városon kívülről érkező, 1,6 tonnánál nehezebb autók parkolóbérleteinek ára emelkedjen. A jogosultak mindössze 5,7 százaléka vett részt a népszavazáson, amelynek kérdése így szólt: „támogatja vagy ellenzi, hogy a nehéz, terjedelmes, környezetszennyező autók parkolására külön díjszabást vezessenek be?”

A TEREPJÁRÓKNAK HÁROMSZOROS ÁRAT KELL FIZETNI

Az új parkolási díjak értelmében, ha valaki nem helyi lakos, és terepjárójával a belvárosi részen állna meg, az eddigi díj háromszorosát, óránként 18 eurót (7000 forintot) kell fizetnie, míg a kisebb autók esetében ez csak 6 euró lesz. Az első két óra leteltével büntető jelleggel ugrik a díj: egy hatórás parkolás egy terepjáróval 225 euróba (85 ezer forint) fáj majd. Az új tarifa a kéttonnás vagy annál nagyobb tömegű elektromos autókra is vonatkozna – szúrta ki a TelexSky News hírét.

Az ötletet messzemenőkig támogatta a város szocialista polgármestere, Anne Hidalgo mindenképp szeretné, ha az idén megrendezendő olimpiai játékoknak otthont adó várost zöldebbé, gyalogos- és kerékpárosbaráttá tudná tenni. Párizsban 2020 óta 84 kilométernyi kerékpársávot hoztak létre, a Covid-lezárások vége és 2023 között 71 százalékkal megugrott a kerékpárhasználat.

LASSAN OLYAN SZÉLES LESZ EGY LUXUS-SUV, MINT EGY BUSZ

Az új autók átlagos szélessége egyébként 2023 első felében lépte át a 180 centit, így 2001 óta átlagosan évente fél centivel lettek szélesebbek. Ez elsőre nem hangzik soknak, de ha nem szabályozzák viszonylag gyorsan, hogy mekkorák lehetnek az autók, sok luxus-SUV hamarosan már olyan széles lesz, mint egy busz.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb