Vadaspark? Szegedi parkolás? Élelmiszer? Itt az újabb emelés, most épp a Telekomtól
A kedvezőtlen gazdasági folyamatok a távközlési iparágat sem kímélik, ezért a legnagyobb hazai szereplő, a Telekom szeptember 1-jétől számos, elsősorban régebbi tarifa havi és elérési díját megemeli – írja a HWSW. Ez még nem minden, a cikk szerint a vállalat 2023-tól minden évben automatikus inflációarányos árkorrekciót (magyarra fordítva: áremelést) hajt majd végre.
A szolgáltató az előfizetők részére júliusban kiküldött számlalevelében közölte, hogy szeptember elsejétől számos, elsősorban régebbi díjcsomagot és opciót érintően megemeli előfizetési és igénybe vételi díjait. A portál szerint a szolgáltató korábban nem nyúlt hozzá a régebbi konstrukciók díjazásához, így sokan éveken keresztül változatlan havi díj mellett használhattak egy-egy szolgáltatást, hacsak időközben nem szerződtek át újabb díjcsomagra.
A szeptember elsején esedékes díjkorrekciók elsősorban a 2017-től 2020-ig értékesített, már lezárt lakossági mobiltelefon, mobilinternet, vezetékes internet, vezetékes telefon és tévészolgáltatásokat érinti.
Ennek mértéke többnyire nem éri el a 10 százalékot. A Telekom közölte, az érintett ügyfeleket támogatják abban, hogy az aktuális díjcsomag-portfoliójukból megtalálják a felhasználói igényeikhez legjobban illeszkedő és legjobb értékajánlatot nyújtó díjcsomagot. A Telekomot megelőzően a 4iG tulajdonában lévő Digi Távközlési Kft. korrigált lakossági árain, július 1-jétől. A végrehajtott díjkorrekció mértéke átlagosan 12 százalék volt.
KORÁBBAN ÍRTUK A TÉMÁBAN: NAGYOT UGROTT AZ ÉLELMISZEREK ÁRA, PONTOSABBAN, AZ ÉLELMISZEREK ÁRA, IS…
Csaknem 30 százalékos lehet a drágulás az élelmiszereknél az egy évvel ezelőttihez képest a G7 mérése szerint. A portál évek óta végez méréseket a legnagyobb üzletláncokban (Aldi, Lidl, Penny Market, Tesco), általánosságban azt tapasztalták, hogy szinte termékenként ugyanolyan mértékben mozognak az árak. Az elemzés kiemelte, hogy a legutóbbi, 2022. június 30-i mérésükben kicsit mást tapasztaltak, ugyanis üzletlánconként eltért, hogy az egyes termékek mennyivel drágultak.
A 42 termék, amelyet a mérésben néztek, összesen 29,4 százalékkal drágult az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.
Áremelés ide vagy oda, a csütörtöki ALDI-nyitás kisebb fajta Mortal Kombatba torkollt Szegeden, a vásárlók gyakorlatilag (kis túlzással) egymás torkának estek az akciós ventillátorok miatt:
Tovább is van, mondjuk még. Egy hete jelentették be a Szegedi Vadaspark áremelését, hétfőn pedig megszavazták az új parkolási rendszert, benne az emelt tételekkel. A két döntéssel:
- a Szegedi Vasaspark drágább lett, mint a fővárosi állatkert,
- a szegedi parkolás pedig holtversenyben a Budapestivel az ország legdrágábbja lett.
2 hozzászólás