BlogKözélet

Betartotta ígéretét a MÁV: idő előtt kész lett a hattyasi átjáró, de másodjára sem jött össze teljesen

 “Jobb lesz, de tökéletes sosem a Klebelsberg-telepi vasúti átjáró” – nyilatkozta tegnap előtt a MÁV kollégáink megkeresésére, a jelek szerint pedig tartották ígéretüket: tényleg nem lett tökéletes az érintett szakasz. Hogy jót is írjunk, kellemes meglepetés ért bennünket ma reggel, ugyanis a délután 6-ra beígért újranyitás helyett már reggel 7-kor vígan masíroztak a hattyasi és gyálaréti autósok a másfél hónap leforgása alatt kétszer is felújított, de még mindig nem tökéletes átjárón.

NAPI SZÜRREÁL ROVATUNK BEMUTATJA: A FELÚJÍTÁS FELÚJÍTÁSA, AMI MOST SEM LETT 100%-OS

Egy kis kronológia:

  • Pont az iskolakezdésre időzítve, szeptember 4-től láttak neki a V-Híd Építő Zrt. által végzett Szeged-Szabadka vasútvonal építése miatt extra tehervonat-terhelést kapó (és azt a jelek szerint elég rendesen meg is sínylő) Klebelsberg-telepi vasúti átjáró felújításának, amely bár időre, szeptember 12-re elkészült, a kivitelezés hagyott maga után “némi” kivetni valót: a “komfortosabb” átjutásból végül egy kabaréba illő hullámvasút lett, a baki oka pedig, hogy a sínek szintje lentebb került, mint az aszfalté. A témában százával repkedtek felénk a Szeged365 olvasói üzenetek, a legtöbb autós szerint olyan lett az egyébként is vacak minőségű átjáró, mintha valamiféle autós vidámpark épült volna, a főszerepben egy extrém hullámvasúttal.
  • A népharag megtette hatását, kedd reggel kezdetét vette a felújítás felújítása, a MÁV eredetileg azt ígérte, hogy október 24-én 7 órától 27-én 18 óráig tart majd a munka, emiatt váltakozva, terelőúton át zajlott a közúti forgalom az érintett vasúti átjáróban. Leteszteltük, ismét brutális volt a torlódás-várakozás-idegbaj triász, nagyjából fél óra volt átjutni a reggeli és délutáni drive-time idején.
  • Alighogy megkezdődtek a munkálatok, az egyik, a témában jártas Szeged365 olvasó arra hívta fel a figyelmünket, hogy úgy tűnik, csak a külső vágányok és az útcsatlakozások közötti részt bontják, viszont a javítás szemmel láthatóan nem érinti a legutóbb is otthagyott sínek közötti hullámokat, így félő, hogy a javítási munkálatok nem érik el céljukat most sem.
  • A fenti észrevétel kapcsán felvettük a kapcsolatot a MÁV-al, akik azt válaszolták, hogy a munkálatok során az útátjáróban szabályozzák a középső, „röszkei” vágányt, cserélik a vágányokhoz csatlakozó aszfaltréteget, így az átkelés az átjáróban lévő vágányokon keresztül komfortosabbá válik a munkákat követően. Kiemelték, hogy a szintkülönbség a munkálatok befejeztével csökkenni fog, azonban a vasúti- és közúti kötöttségek miatt a közút magassági nyomvonalát nem lehet ideálisan kialakítani, azaz teljesen azonos szint nem érhető el.

Vagyis, kétszer egymás utáni rekonstrukció ide vagy oda, a MÁV szerint lehetetlen teljesen egy szintbe hozni a síneket és az őket összekötő aszfaltot.

MY LIFE IS A ROLLERCOASTER

Itt tartunk most, 2023. október 27-én reggel. A felújítás (pontosabban, a kissé elbaltázott felújítás felújítása) idő előtt elkészült, reggel 7 és fél 8 között már boldogan repkedtek felénk a Szeged365 olvasói üzenetek, a téma ismét a hattyasi átjáró volt. Abszolút pozitív meglepetés, hogy majdnem egy teljes nappal hamarabb elkészült a rekonstrukció, mint a tervezett, így aztán a reggeli autós armageddon is elmaradt, ismét pár perc volt az átjutás (már persze akkor, ha nem szaladt bele az ember fia egy kis traktoros tolatós-vontatós mókába, ami arrafelé már legalább annyira tájjellegzetesség, mint a halászlé vagy a fűszerpaprika).

Ami viszont kevésbé pozitív, hogy a hullámvasút-effekt megmaradt, bár tényleg kevésbé rettenetes, mint az utóbbi hetekben:

érezhetően közelebb került a sínek és az aszfalt szintje egymáshoz.

Ma reggel átmentünk az érintett szakaszon és eszünkbe jutott Tinie Tempah alábbi sora:

“My life is a rollercoaster”

avagy, az életünk egy hullámvasút. Nos, ha minden reggel a most elkészült (?) átjárón közlekedünk, tényleg az lesz.

Egy szubjektív gondolat a végére: a helyzet egy fokkal tényleg jobb lett, de még mindig fényévekre van a normálistól. Egy harmadik nekifutás talán megoldaná a dolgot (?), meg persze, egy felüljáró, amelyet mind a kecskési, mind a hattyasi-gyálaréti autósok megérdemelnének. Az utóbbi nem hivatalos Szeged365 értesülések szerint valamikor a Vadkerti téri birodalmi csillagromboló leszállópálya és a móravárosi nemzetközi Demogorgon dimenziókapu megépítése között fog megvalósulni (nagyon, de nagyon nem most).

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb