Boldog születésnapot tram-train! Két éve élünk együtt a vasútvillamossal – összeszedtük, mi minden történt ez idő alatt vele (frissítve)
“Boldog születésnapot!! Ma 2 éve, hogy Magyarország első vasútvillamosa megkezdte menetrend szerinti közlekedését Hódmezővásárhely vasútállomás és Szeged vasútállomás között” – így köszöntötte a szeretett tram-trainünket a MÁV szerdán kora reggel, mi pedig összeszedtük, mi minden történt az elmúlt két évben vele.
2021. november 29-én történelmi pillanatok részesei lehettünk, ekkor indult el ugyanis a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train. Hajnali három után nem sokkal Lázár Jánossal és Palkovics László, akkori innovációs és technológiai miniszterrel a fedélzeten robogott ki Hódmezővásárhelyről.
15 ÉV MUNKÁJA UTÁN INDULT EL A VASÚTVILLAMOS
Lázár János akkor arról beszélt, hogy “15 év munkája áll mögöttünk, 80 milliárd forintba került a beruházás, 12 Stadler jármű fogja szolgálni Szeged és Hódmezővásárhely polgárait, a két város centruma pedig mindössze 35 perc távolságra kerül egymástól.”
NEM ÚSZTA MEG A BALESETEKET
Természetesen az elmúlt két év nem volt felhőtlen, többször is sikerült belerongyolni, összetörni a szerelvényeket nem csak Szegeden, hanem Hódmezővásárhelyen is. Szinte nem volt olyan hónap, hogy ne koccantak volna neki… Íme néhány gyöngyszem:
LEGINKÁBB BELTERÜLETEN TÖRTÉNT BALESET
Az elmúlt két év alatti balesetek nyomába eredtek még tavasszal, és arra a következtetésre jutottak, hogy nem a tram-trainre kell haragudni, sajnos általában az autósok a figyelmetlenek. A balesetek közös jellemvonása az, hogy döntő többségükben belterületen történtek. Az okuk jellemzően a közlekedési szabályok be nem tartása volt. A MÁV korábban azt mondta, hogy az ütközéseknek akadnak ismétlődő helyszínei,
- ilyen Szegeden a Boldogasszony sugárút,
- míg Vásárhelyen a Kistópart utcai körforgalom.
“Tavaly a tram-train a szegedi szakaszán 18 alkalommal szenvedett kisebb-nagyobb balesetet, ebből mindössze négyszer volt a vasútvillamos vezetője a felelős” – ezt már a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója, Knezevics Viktor mesélte májusban. Azt, hogy néha a vasútvillamos vezetői is hibáznak mi sem bizonyítja jobban, minthogy decemberben sikerült összekoccanni kettőnek:
AZ ÖSSZE(NEM)TÖRŐ KIHÍVÁS
A sok balesetet meg is elégelte a Kétfarkú Kutyapárt, ők indítottak egy tram-train össze(nem)törő kihívást, amit számtalanszor kellett újrakezdeni, mert nem volt olyan hónap, hogy ne szedték volna telibe a szerencsétlen vasútvillamost. Nos, a challenge-t áprilisban indították és novemberben jött össze!
Tehát, az elmúlt két év folyamán életünk szerves része lett a kék-fehér-sárga csoda és nagyon szurkolunk, hogy legalább ma, azaz a második születésnapján senki se verje telibe Szegeden, vagy Hódmezővásárhelyen. Vigyázzunk rá!
FRISSÍTVE: ÚJ FEJEZETET NYITOTT A VASÚTVILLAMOS A TÉRSÉGBEN
Az utazásszám az indulás óta folyamatosan emelkedik, októberben egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választották az új járműtípust – közölte a MÁV-csoport szóvivője szerdán Hódmezővásárhelyen. Biber Anett az egyik megállóban tartott, a közösségi közlekedést népszerűsítő rendezvényen újságíróknak azt mondta, egyre több utas számára vonzó alternatíva a tram-train, amihez hozzájárul, hogy csúcsidőben 20 percenként követik egymást a szerelvények.
A kényelmes és korszerű vasútvillamos új fejezetet nyitott a térség közösségi közlekedésében, emellett kiváló példaként szolgál Magyarország és a környező országok nagyvárosainak közlekedési fejlesztéseihez is – mondta Biber Anett. Tudatta: az indulás óta a vasútvillamosok több mint 1,7 millió kilométert tettek meg. A Szeged és Hódmezővásárhely között a MÁV-START által üzemeltetett tram-train megbízhatóan, a menetrendet tartva közlekedik, idén a járatok 98 százaléka pontos volt.